Σύμφωνα με το άρθρο 35 παρ.3 Α.Ν.1846/51, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 178 παρ.3 του Ν.4261/2014, το προσωπικό του Κράτους, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, το οποίο ασφαλίζεται στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ για παροχές ασθένειας σε χρήμα, δικαιούται το προβλεπόμενο από το παρόν άρθρο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει
βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του στην οποία αναφέρεται ότι
κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής
άδειας έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες
αυτές. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται επίδομα ασθένειας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 35 έως 38. Τα ανωτέρω
εφαρμόζονται αναλόγως και για τα επιδόματα μητρότητας που προβλέπονται
στο άρθρο 39.
Στο υπ’ αριθ. Φ.40021/55635/1829/21.01.2016 έγγραφο του Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Κοιν. Αλλ. το οποίο σας κοινοποιήσαμε με το από 13.04.2016 ενημερωτικό δελτίο της ΔήμοςΝΕΤ επισημαίνεται ότι όπως σαφώς ορίζεται αφενός με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 178 του Ν. 4261/2014 (Α’ 107) και αφετέρου με την αιτιολογική έκθεση του νόμου αυτού, ότι οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού που ασφαλίζονται για παροχές υγειονομικής περίθαλψης από Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. δικαιούνται παροχές ασθένειας σε χρήμα (επίδομα ασθένειας και μητρότητας) από το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. μόνο στην περίπτωση που δεν λαμβάνουν ταυτόχρονα και το μισθό τους για τις ημέρες απουσίας από την υπηρεσία τους.
Κατά συνέπεια όπως επισημαίνεται και στο έγγραφο IKA A11/142/16.06.2015 το προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού που υπάγεται ευθέως ή κατά παραπομπή στον Υπαλληλικό Κώδικα, θα απευθύνεται στις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τη χορήγηση παροχών ασθένειας σε χρήμα, μόνο στις περιπτώσεις που βεβαιώνεται από την υπηρεσία του ότι έγινε ή θα γίνει περικοπή των αποδοχών του κατά τη διάρκεια των ημερών αναρρωτικής άδειας, ή κύησης και λοχείας, επειδή δεν προβλέπεται η καταβολή τους όπως π.χ. σε περίπτωση υπέρβασης του προβλεπόμενου ορίου του άρθρου 54 του Υπαλληλικού Κώδικα.
Ωστόσο το ΥΠ.ΕΣ. με το υπ’ αριθ. 6853/04.03.2015 έγγραφό του κατόπιν σχετικού ερωτήματος από Δήμο, είχε εκφράσει προηγούμενως την άποψη ότι δεν είναι δυνατόν ο ΟΤΑ να επιβαρυνθεί με ποσό το οποίο όφειλε να καταβληθεί στην εργαζόμενη από το ΙΚΑ λόγω χορήγησης αναρρωτικής άδειας και δεν κατεβλήθη με δική της υπαιτιότητα.
Το ερώτημα του Δήμου διαβιβάστηκε από το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. στο ΙΚΑ για τις απόψεις του επί του θέματος, το οποίο όμως εξέφρασε αντίθετη γνώμη από αυτή του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α, σύμφωνα με τα αναλυτικώς εκτεθέντα ανωτέρω.
Στο υπ’ αριθ. Φ.40021/55635/1829/21.01.2016 έγγραφο του Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Κοιν. Αλλ. το οποίο σας κοινοποιήσαμε με το από 13.04.2016 ενημερωτικό δελτίο της ΔήμοςΝΕΤ επισημαίνεται ότι όπως σαφώς ορίζεται αφενός με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 178 του Ν. 4261/2014 (Α’ 107) και αφετέρου με την αιτιολογική έκθεση του νόμου αυτού, ότι οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού που ασφαλίζονται για παροχές υγειονομικής περίθαλψης από Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. δικαιούνται παροχές ασθένειας σε χρήμα (επίδομα ασθένειας και μητρότητας) από το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. μόνο στην περίπτωση που δεν λαμβάνουν ταυτόχρονα και το μισθό τους για τις ημέρες απουσίας από την υπηρεσία τους.
Κατά συνέπεια όπως επισημαίνεται και στο έγγραφο IKA A11/142/16.06.2015 το προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού που υπάγεται ευθέως ή κατά παραπομπή στον Υπαλληλικό Κώδικα, θα απευθύνεται στις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τη χορήγηση παροχών ασθένειας σε χρήμα, μόνο στις περιπτώσεις που βεβαιώνεται από την υπηρεσία του ότι έγινε ή θα γίνει περικοπή των αποδοχών του κατά τη διάρκεια των ημερών αναρρωτικής άδειας, ή κύησης και λοχείας, επειδή δεν προβλέπεται η καταβολή τους όπως π.χ. σε περίπτωση υπέρβασης του προβλεπόμενου ορίου του άρθρου 54 του Υπαλληλικού Κώδικα.
Ωστόσο το ΥΠ.ΕΣ. με το υπ’ αριθ. 6853/04.03.2015 έγγραφό του κατόπιν σχετικού ερωτήματος από Δήμο, είχε εκφράσει προηγούμενως την άποψη ότι δεν είναι δυνατόν ο ΟΤΑ να επιβαρυνθεί με ποσό το οποίο όφειλε να καταβληθεί στην εργαζόμενη από το ΙΚΑ λόγω χορήγησης αναρρωτικής άδειας και δεν κατεβλήθη με δική της υπαιτιότητα.
Το ερώτημα του Δήμου διαβιβάστηκε από το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. στο ΙΚΑ για τις απόψεις του επί του θέματος, το οποίο όμως εξέφρασε αντίθετη γνώμη από αυτή του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α, σύμφωνα με τα αναλυτικώς εκτεθέντα ανωτέρω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου