Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ (ΑΔΑ: ΨΑΕΦΗ -ΠΟ7)



Επί του άρθρου 26
Μεταβατικές διατάξεις - Μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των υπηρετούντων υπαλλήλων
Με την παρ.1 προβλέπεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του νέου νόμου (με τον οποίο επέρχεται πλέον η αποσύνδεση βαθμού - μισθού) η μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 πραγματοποιείται σύμφωνα με τα τυπικά τους προσόντα, το χρόνο υπηρεσίας στο φορέα που υπηρετούν, καθώς και το χρόνο υπηρεσίας, που έχει αναγνωριστεί από το φορέα αυτόν, μέχρι και στις 31-12-2015. Ο χρόνος υπηρεσίας που πλεονάζει μετά την κατάταξή τους θεωρείται ότι έχει διανυθεί στο Μ.Κ. κατάταξης, για την απονομή του επόμενου Μ.Κ.
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που έχουν υποβληθεί εντός του έτους 2015 αιτήσεις για αναγνώριση προϋπηρεσίας και το αρμόδιο για την αναγνώριση όργανο δεν έχει ακόμη αποφανθεί, εφόσον η προϋπηρεσία αυτή αναγνωριζόταν και από το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου (1-1-2016). Στην περίπτωση που έχει κατατεθεί αίτηση για αναγνώριση προϋπηρεσίας που δεν αναγνωριζόταν με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο αλλά αναγνωρίζεται πλέον με το ισχύον (π.χ. αναγνώριση προϋπηρεσίας σε ΝΠΙΔ για υπάλληλο του Δημοσίου), τότε θα πρέπει η αίτηση αναγνώρισης να υποβληθεί εκ νέου μετά την έναρξη ισχύος του νέου νόμου και τα σχετικά οικονομικά αποτελέσματα θα ανατρέχουν στην ημερομηνία υποβολής της εν λόγω αίτησης. Τέλος, στην περίπτωση που τυχόν προϋπηρεσία, αναγνωριζόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 11, αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού, τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου.
Προκειμένου να διασφαλιστεί, στο μέτρο του δυνατού, η ορθή επανακατάταξη των υπαλλήλων που διέπονται από τις διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου στα νέα μισθολογικά κλιμάκια, συνιστάται, ως καλή πρακτική η συμπλήρωση Δελτίου Ατομικής Κατάταξης. Στην παρούσα εγκύκλιο επισυνάπτεται υπόδειγμα τέτοιου Δελτίου το οποίο συμπληρώνεται με όλα τα στοιχεία του υπαλλήλου, υπογράφεται από τους προϊσταμένους των Υπηρεσιών Διοικητικού/Προσωπικού και Οικονομικού και από τον ίδιο τον υπάλληλο και κρατείται από τον εκκαθαριστή της Υπηρεσίας στο προσωπικό αρχείο του υπαλλήλου. Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία επανακατάταξης θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε εύλογο χρόνο με ευθύνη των Υπηρεσιών Διοικητικού/Προσωπικού και Οικονομικού.
Κατά την ως άνω διαδικασία εφιστάται η προσοχή των αρμόδιων Υπηρεσιών για το σωστό υπολογισμό της προϋπηρεσίας των υπαλλήλων, προκειμένου να αποφευχθούν λάθη που θα έχουν αντίκτυπο τόσο στον υπολογισμό της συνολικής υπηρεσίας του υπαλλήλου, όσο και των αποδοχών του.

Με την παρ. 2 προβλέπεται ότι, μετά τη μισθολογική κατάταξη της προηγούμενης παραγράφου, η μισθολογική εξέλιξη όλων των υπαλλήλων αναστέλλεται μέχρι τις 31-12-2017. Από 1-1-2018 η μισθολογική εξέλιξη ενεργοποιείται εκ νέου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 συνυπολογιζόμενου και του τυχόν πλεονάζοντος χρόνου, που είχε υπολογισθεί κατά την αρχική κατάταξη, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του παρόντος νόμου μέχρι τις 31-12-2017. Π.χ. υπάλληλος Π.Ε. κατηγορίας με χρόνο υπηρεσίας, κατά την 1-1-2016, 4 έτη και 6 μήνες κατατάσσεται στο Μ.Κ. 3 της κατηγορίας του με πλεονάζοντα χρόνο 6 μήνες. Τα έτη 2016 και 2017 δεν μετρούν στο χρόνο υπηρεσίας του για την απονομή του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου, καθώς για αυτά τα δύο έτη δεν προβλέπεται καμία μισθολογική εξέλιξη. Από το 2018, που ενεργοποιείται εκ νέου η μισθολογική εξέλιξη, ο συγκεκριμένος υπάλληλος θα καταταγεί στο επόμενο Μ.Κ. (Μ.Κ.4) μετά την παρέλευση 18 μηνών, συμπληρώνοντας τους απαιτούμενους 24 για την αλλαγή κλιμακίου.
Στην περίπτωση νέων διορισμών, κατά τη διετία 2016 - 2017, η μισθολογική προώθηση (κατά 2 ΜΚ) στους κατόχους μεταπτυχιακών ή κατά 6 ΜΚ στους κατόχους διδακτορικού πραγματοποιείται μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τίτλος αποτελούσε απαραίτητο προσόν για το διορισμό του υπαλλήλου. Στην περίπτωση που, στο ίδιο χρονικό διάστημα, κατατίθενται προς αναγνώριση μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό), η προωθημένη μισθολογική εξέλιξη αναστέλλεται μέχρι το έτος 2018, οπότε ενεργοποιείται εκ νέου. Στην περίπτωση που εκκρεμούν από το έτος 2015 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, χωρίς ακόμη να έχουν κριθεί από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νόμου (1-1-2016) εφόσον φυσικά μεσολαβήσει η απαιτούμενη αναγνώριση της συνάφειας από το αρμόδιο προς τούτο όργανο. Στην περίπτωση μετάταξης ή μεταφοράς του υπαλλήλου εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, η κατάταξή του πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού και τα οικονομικά αποτελέσματα έχουν άμεση εφαρμογή από την ημερομηνία της μεταφοράς ή μετάταξής του.
Με την παρ. 3 ορίζεται ότι για τον υπολογισμό της προσαύξησης των αποδοχών λόγω χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας, όπου αυτή προβλέπεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, λαμβάνεται υπόψη μόνο ο βασικός μισθός.
Επί του άρθρου 27
Διασφάλιση αποδοχών
Με την παρ. 1 προβλέπεται ότι σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν βασικός μισθός ή τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο υπάλληλος στις 31.12.2015, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική. Για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης. Το επίδομα αυτό (θέσης ευθύνης) λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, μόνο στην περίπτωση που καταβάλλεται στις αποδοχές του υπαλλήλου τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγησή του με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. Η νέα αυτή προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, εκτός από την αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου λόγω της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης της παρ. 1 του άρθρου 11 ή τη χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης. Τυχόν αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης καταβάλλεται στο ακέραιο. Παραδείγματα εφαρμογής :
•Έστω ότι υπάλληλος Π.Ε., προϊστάμενος Τμήματος, κατά την 31-12-2015, λαμβάνει βασικό μισθό 1.500 €, οικογενειακή παροχή 50 € και επίδομα θέσης ευθύνης 250 €. Με τις διατάξεις του νέου νόμου δικαιούται βασικό μισθό 1.450 €, οικογενειακή παροχή 50 € και επίδομα θέσης ευθύνης 290 €. Σε αυτήν την περίπτωση συγκρίνονται μόνο οι βασικοί μισθοί καθώς η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης δεν υπολογίζονται στη σύγκριση. Συνεπώς, δεδομένου ότι ο νέος του βασικός μισθός είναι κατά 50 € χαμηλότερος, το ποσό αυτό θα διατηρηθεί ως προσωπική διαφορά, η οποία θα μειώνεται με οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του πλην της αύξησης ή χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης λόγω αξιολόγησης. Κατόπιν αυτών οι νέες αποδοχές του υπαλλήλου θα είναι οι εξής : βασικός μισθός 1.450 €, οικογενειακή παροχή 50 €, επίδομα θέσης ευθύνης 290 € και προσωπική διαφορά 50 €.
•Έστω ότι υπάλληλος Δ.Ε., κατά την 31-12-2015, λαμβάνει βασικό μισθό 1.100 €, οικογενειακή παροχή 50 € και υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 του ν. 4024/2011, 250 €. Με τις διατάξεις του νέου νόμου δικαιούται βασικό μισθό 1.000 €, οικογενειακή παροχή 50 € και προσωπική διαφορά 350 € (σε αυτήν προστίθεται η ήδη καταβαλλόμενη υπερβάλλουσα μείωση 250 € συν τη διαφορά των 100 € από τη μείωση του βασικού μισθού.).
•Έστω ότι υπάλληλος Π.Ε. Οικονομικός Επιθεωρητής, ο οποίος σήμερα κατέχει τον Α' βαθμό με βασικό μισθό 2.097 €, επίδομα θέσης ευθύνης 300 € και υπερβάλλουσα μείωση 500 €. Με τις νέες διατάξεις δικαιούται βασικό μισθό 1.800 € χωρίς επίδομα θέσης ευθύνης. Το επίδομα αυτό όμως λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, δεδομένου ότι προβλεπόταν η καταβολή του στον υπάλληλο τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του κοινοποιούμενου νόμου, αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγησή του με την εφαρμογή του. Κατόπιν αυτών, οι αποδοχές του ως άνω υπαλλήλου διαμορφώνονται ως εξής : βασικός μισθός 1.800 € και προσωπική διαφορά 1.097 € (500 € η υπερβάλλουσα μείωση συν 297 € από τη μείωση του βασικού μισθού συν 300 € από την κατάργηση του επιδόματος θέσης ευθύνης).
•Επισημαίνεται ότι στους υπαλλήλους που ήταν προϊστάμενοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου, αλλά λήγει η θητεία τους και πλέον κατά τον πρώτο μήνα έναρξης ισχύος των νέων διατάξεων δεν ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου παύει και η χορήγηση του αντίστοιχου επιδόματος χωρίς να προστίθεται σε τυχόν υπάρχουσα προσωπική διαφορά ή να δημιουργεί νέα τέτοια. Στην αντίθετη περίπτωση υπάλληλος που ασκεί πρώτη φορά καθήκοντα με την έναρξη εφαρμογής του νέου νόμου λαμβάνει το αντίστοιχο επίδομα θέσης ευθύνης χωρίς αυτό να επηρεάζει τις λοιπές αποδοχές του.
Με την παρ. 2 ορίζεται ότι σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτει βασικός μισθός υψηλότερος από αυτόν που ελάμβανε ο υπάλληλος στις 31.12.2015, η αύξηση που προκύπτει χορηγείται σε ισόποσες δόσεις σε χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) ετών. Στη συνέχεια οι λοιπές τακτικές μηνιαίες αποδοχές του υπαλλήλου, πλην του βασικού μισθού, συγκρίνονται με τη διαδικασία της παρ. 1., δηλαδή για τη σύγκριση δεν λαμβάνονται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης, εκτός και εάν η χορήγηση του τελευταίου δεν προβλέπεται από τις νέες διατάξεις. Τυχόν αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης καταβάλλεται στο ακέραιο. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι κατά την πρώτη κατάταξη των υπαλλήλων η τυχόν αύξηση του βασικού μισθού δεν συμψηφίζεται με την τυχόν καταβαλλόμενη υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 του ν. 4024/2011. Παραδείγματα εφαρμογής :
•Έστω ότι υπάλληλος Π.Ε., προϊστάμενος Διεύθυνσης, κατά την 31-12-2015, λαμβάνει βασικό μισθό 1.800 €, οικογενειακή παροχή 50 € και επίδομα θέσης ευθύνης 400 €. Με τις διατάξεις του νέου νόμου δικαιούται βασικό μισθό 1.900 €, οικογενειακή παροχή 50 € και επίδομα θέσης ευθύνης 450 €. Στην περίπτωση αυτή που έχουμε αύξηση του βασικού μισθού, αυτή χορηγείται σε διάστημα τεσσάρων ετών. Δηλαδή ο βασικός μισθός του εν λόγω υπαλλήλου θα ανέρχεται στο ποσό των 1.825 € για το 2016, 1.850 € για το 2017, 1.875 € για το 2018 και 1.900 € για το 2019. Αντιθέτως, η αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης κατά 50 € χορηγείται άμεσα.
•Έστω ότι υπάλληλος Δ.Ε., κατά την 31-12-2015, λαμβάνει βασικό μισθό 1.100 €, οικογενειακή παροχή 50 € και υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 του ν. 4024/2011, 250 €. Με τις διατάξεις του νέου νόμου δικαιούται βασικό μισθό 1.200 € και οικογενειακή παροχή 50 €. Δεδομένου ότι έχουμε αύξηση του βασικού μισθού αυτή καταβάλλεται σταδιακά σε διάστημα τεσσάρων ετών (βλ. προηγούμενο παράδειγμα). Οι λοιπές αποδοχές συγκρίνονται στη συνέχεια, όπως και στην περίπτωση της μείωσης. Δηλαδή εξαιρείται η οικογενειακή παροχή ενώ η υπερβάλλουσα μείωση υπολογίζεται ως νέα προσωπική διαφορά. Συνεπώς ο εν λόγω υπάλληλος λαμβάνει νέο βασικό μισθό 1.125 € (το Η της αύξησης), οικογενειακό επίδομα 50 € και προσωπική διαφορά 250 €. Επισημαίνεται ότι κατά την πρώτη κατάταξη των υπαλλήλων η τυχόν αύξηση του βασικού μισθού δεν συμψηφίζεται με την τυχόν καταβαλλόμενη υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 του ν. 4024/2011. Η νέα προσωπική διαφορά θα μειώνεται στο μέλλον από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, πλην της αύξησης ή χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης λόγω αξιολόγησης.
Η προσωπική διαφορά υπόκειται στις προβλεπόμενες για τα επιδόματα κρατήσεις και ως προς την περικοπή της για οποιονδήποτε λόγο, ακολουθεί το βασικό μισθό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 19. Το ανωτέρω ποσό της προσωπικής διαφοράς, για όσο χρόνο καταβάλλεται, βαρύνει τον ΚΑΕ 0221 του Κρατικού Προϋπολογισμού για τις υπηρεσίες του Δημοσίου και τον ΚΑΕ 0227 για τα Ν.Π.Δ.Δ.
Με την παρ. 3 ορίζεται ότι για τους υπαλλήλους, οι οποίοι είναι αποσπασμένοι κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του κοινοποιούμενου νόμου, για την εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 2, συνυπολογίζονται και οι αποδοχές που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της απόσπασης. Τυχόν προσωπική διαφορά καταβάλλεται μόνο για όσο χρόνο ο υπάλληλος είναι αποσπασμένος. Στην περίπτωση λήξης της απόσπασης και επιστροφής στην οργανική θέση πραγματοποιείται εκ νέου σύγκριση των αποδοχών του, προκειμένου να υπολογισθεί η τυχόν προσωπική διαφορά που θα είχε δημιουργηθεί εάν υπηρετούσε, κατά την έναρξη ισχύος του κοινοποιούμενου νόμου, στην οργανική θέση του και όχι στη θέση απόσπασης. Τα ανωτέρω ισχύουν και σε περίπτωση που την απόσπαση ακολουθεί είτε απόσπαση σε άλλη θέση είτε μετάταξη σε άλλη ή και στην ίδια θέση, δεδομένου ότι οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή (απόσπαση ή μετάταξη) λογίζεται ότι πραγματοποιείται πάντα από την οργανική θέση του υπαλλήλου.
Με την παρ. 4 ορίζεται ότι, σε περίπτωση μετάταξης ή μεταφοράς (υποχρεωτικής ή προαιρετικής) του υπαλλήλου σε άλλο φορέα, η προσωπική διαφορά του παρόντος άρθρου παύει να καταβάλλεται. Στην περίπτωση όμως που η υποχρεωτική μετάταξη ή μεταφορά του υπαλλήλου σε άλλο φορέα πραγματοποιείται λόγω συνολικής μεταφοράς της Υπηρεσίας του, από 1-1-2016 και εφεξής, τότε η προσωπική διαφορά εξακολουθεί να καταβάλλεται. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο υπάλληλος μετατάσσεται ή μεταφέρεται, υποχρεωτικά ή προαιρετικά σε άλλο φορέα στο πλαίσιο της επίσημης διαδικασίας κινητικότητας των υπαλλήλων, όπως αυτή κάθε φορά καθορίζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Με την παρ. 5 προβλέπεται ότι η τυχόν ύπαρξη προσωπικής διαφοράς, των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου καταβάλλεται μόνο για όσο διάστημα οι υπάλληλοι αυτοί εξακολουθούν να παρέχουν αδιάλειπτα τις υπηρεσίες τους με ανανέωση ή παράταση της αρχικής σύμβασης εργασίας τους, που προβλέπεται από κείμενες διατάξεις. Αυτό σημαίνει ότι η προσωπική διαφορά καταβάλλεται μόνο για το συνεχές διάστημα που προσφέρουν υπηρεσία. Στην περίπτωση που λήξει η σύμβασή τους για ένα χρονικό διάστημα και επανέλθουν στη συνέχεια τότε κατατάσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας τους, σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και τα τυπικά τους προσόντα, χωρίς όμως τη διατήρηση προσωπικής διαφοράς.
Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, θεωρείται ότι οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου, κατά την 31-12-2015 έχουν καταταγεί μισθολογικά σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την ίδια ημέρα διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4024/2011 και όχι αυτές της παρ. 7 του άρθρου 7 του ίδιου νόμου. Κατατάξεις που έχουν πραγματοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο θεωρούνται νόμιμες και αποδοχές που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.
Π.χ. έστω υπάλληλος Π.Ε. κατηγορίας, ορισμένου χρόνου με προϋπηρεσία επτά (7) έτη. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 4024/2011 θα έπρεπε να καταταγεί στο βαθμό Δ και Μ.Κ. Δ0 (1.381 €). Σύμφωνα όμως με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ίδιου νόμου θα έπρεπε να καταταγεί στο βαθμό Ε και Μ.Κ.1 (1.225 €). Εννοείται ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν τίθεται θέμα επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών, αλλά για την κατάταξη στο νέο μισθολόγιο και τη σύγκριση των αποδοχών του θα ληφθεί υπόψη η σωστή κατάταξη (η δεύτερη ανωτέρω).
Σε κάθε περίπτωση και προκειμένου να επιλυθεί οριστικά το θέμα που είχε προκύψει σχετικά με την ορθή μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη του εν λόγω προσωπικού, σύμφωνα με τις μέχρι 31-12-2015 ισχύουσες διατάξεις του ν. 4024/2011, χρήζει να διευκρινισθούν τα εξής σημεία:
Για τη μισθολογική εξέλιξη του εν λόγω προσωπικού στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 12 του ανωτέρω νόμου, λαμβάνεται υπόψη χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1,3 και 4 του άρθρου 6 του ιδίου νόμου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.4024/2011 η εξέλιξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια γίνεται αυτοδίκαια με την παρέλευση του απαιτούμενου χρόνου στα προηγούμενα μισθολογικά κλιμάκια.
Διευκρινίζεται ότι δεν κατατάσσεται βαθμολογικά αλλά μόνο μισθολογικά και για το σκοπό αυτό πραγματοποιείται η εικονική του κατάταξη στου βαθμούς του ν.4024/2011 προκειμένου να καταταχθεί και να εξελιχθεί στα μισθολογικά κλιμάκια αυτών. Συνεπώς, εφόσον δεν προάγεται βαθμολογικά, απαιτείται η εξάντληση όλων των μισθολογικών κλιμακίων του οικείου βαθμού στον οποίο «εικονικά» κατατάσσεται προκειμένου να προχωρήσει στον επόμενο.
Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 6 του ν.4024/2011 οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, συναφούς με τα αντικείμενα, στα οποία είναι δυνατόν, κατά τις οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας τους, να απασχοληθούν, κατατάσσονται, στο βαθμό Δ. Οι κάτοχοι αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας, συναφούς με τα αντικείμενα, στα οποία είναι δυνατόν, κατά τις οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας τους, να απασχοληθούν, κατατάσσονται στο βαθμό Ε.
Στην περίπτωση που οι υπάλληλοι κατέχουν προϋπηρεσία ή/και είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή/και είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος εφαρμόζεται ο ευνοϊκότερος συνδυασμός ρυθμίσεων προκειμένου να μη θιγούν τα μισθολογικά οφέλη του υπαλλήλου. Εν κατακλείδι επισημαίνεται ότι από τις προαναφερόμενες διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 6 του ν.4024/2011 εάν στο πρόσωπο του υπαλλήλου συντρέχουν περισσότερες της μιας ευνοϊκές ρυθμίσεις, εφαρμόζονται κατά ανώτατο όριο δύο (2) ρυθμίσεις από τις οποίες απορρέουν μισθολογικά οφέλη ήτοι η ευνοϊκότερη γι' αυτόν ρύθμιση και το ήμισυ της δεύτερης ευνοϊκότερης ρύθμισης.
Εξυπακούεται ότι από 14.4.2014, σύμφωνα με την αριθμ. 2/24529/0022/24-3-2014 κ.υ.α. (928 Β'), οι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, μπορούν να προσμετρήσουν τους ανωτέρω τίτλους σπουδών για μισθολογική εξέλιξη μόνο εφόσον οι τίτλοι αυτοί έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψή τους. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που οι ανωτέρω τίτλοι δεν έχουν απαιτηθεί ως τυπικό προσόν για την πρόσληψη, δεν μπορούν να προσμετρηθούν για μισθολογική εξέλιξη.
Για πληρέστερη κατανόηση των ως άνω τιθέμενων, αναφορικά με τη σωστή κατάταξη κατά την 1-11-2011 σας παραθέτουμε ενδεικτικά παραδείγματα εφαρμογής:
α)Υπάλληλος ΤΕ κατηγορίας με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία οχτώ (8) έτη και χωρίς να συντρέχει στο πρόσωπό του άλλη ρύθμιση:
Για την κατάταξή του θα ληφθούν υπόψη μόνο τα επτά (7) έτη προϋπηρεσίας και συνεπώς θα καταταχθεί μισθολογικά στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Ε' με ένα χρόνο πλεονάζοντα και δύναται να εξελιχθεί στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο με τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου υπηρεσίας.
β)Υπάλληλος ΤΕ κατηγορίας κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία επτά (7) έτη:
Με μόνη την κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα έπρεπε να καταταχθεί μισθολογικά στο βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό Ε', ενώ λόγω της επταετούς προϋπηρεσίας θα έπρεπε να καταταχθεί στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Ε' με ένα χρόνο πλεονάζοντα. Σε αυτήν την περίπτωση η ευνοϊκότερη για αυτόν ρύθμιση αποτελεί η επταετής προϋπηρεσία, ενώ η δεύτερη ευνοϊκότερη η κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου, από την οποία ωφελείται κατά το ήμισυ. Συνεπώς, θα καταταχθεί μισθολογικά στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Ε'.
γ)Υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών και με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία πέντε (5) έτη:
Με μόνη την κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα έπρεπε να καταταχθεί μισθολογικά στο βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό Ε', ενώ με μόνη την κατοχή του διδακτορικού τίτλου σπουδών θα έπρεπε να καταταχθεί μισθολογικά στο βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό Δ' και λόγω της πενταετούς προϋπηρεσίας θα έπρεπε να καταταχθεί στο βασικό μισθό που αντιστοιχεί στο βαθμό Ε' με ένα χρόνο πλεονάζοντα. Σε αυτήν την περίπτωση η ευνοϊκότερη για αυτόν ρύθμιση αποτελεί ο διδακτορικός τίτλος, η δεύτερη ευνοϊκότερη η πενταετής προϋπηρεσία, από την οποία ωφελείται κατά το ήμισυ και η αμέσως επόμενη ο μεταπτυχιακός τίτλος, ο οποίος δεν θα ληφθεί υπόψη. Συνεπώς, θα καταταχθεί μισθολογικά στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού Δ' με μισό χρόνο πλεονάζοντα και δύναται να εξελιχθεί στα επόμενα δύο μισθολογικά κλιμάκια με τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου υπηρεσίας.
Πέραν των ανωτέρω, διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις όπου οι ατομικές συμβάσεις εργασίας έχουν παραταθεί ή ανανεωθεί, από τη λήξη τους, με διάταξη νόμου, εφόσον δεν έχει επέλθει διακοπή του χρόνου απασχόλησης και η αρχική σύμβαση δεν έχει λήξει, ο εργαζόμενος συνεχίζει να εξελίσσεται στα μισθολογικά κλιμάκια.
Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις υπογραφής νέας ατομικής σύμβασης εργασίας, (χωρίς δηλαδή να έχει επέλθει παράταση η ανανέωση της προηγούμενης) ακόμα και αν αυτή αφορά τα ίδια συμβαλλόμενα μέρη με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις της προηγούμενης σύμβασης, λογίζεται ως νέα σύμβαση, η οποία διέπει εξ αρχής την ατομική σχέση εργασίας και ο υπάλληλος θα πρέπει να καταταχθεί εκ νέου και να εξελιχθεί μισθολογικά.
Τα ανωτέρω έχουν ανάλογη εφαρμογή και για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται στα Ν.Π.Ι.Δ. και τις ΔΕΚΟ της περ.12 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, σύμφωνα με την αριθ.οικ.2/840/0022/4.1.2013 (Φ.Ε.Κ. 37'/Β) κ.υ.α.
Επί του άρθρου 28
Ανώτατο όριο αποδοχών
Με την παρ. 1 προβλέπεται ότι οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές, ή σύνταξη, που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους ή μισθωτούς με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου των φορέων του άρθρου 1, των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος, απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις εκάστοτε αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου. Οι εν λόγω αποδοχές από 1-1-2016 ανέρχονται στο ποσό των 4.631 €. Συνεπώς οι αποδοχές όλων των ανωτέρω από την ίδια ημερομηνία δεν μπορεί να υπερβαίνουν το ποσό αυτό.
Στο ανωτέρω όριο δεν συνυπολογίζεται το επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και οι αμοιβές από κάθε είδους προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων που επιχορηγούνται και εποπτεύονται από το Κράτος και των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι..
Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου έχουν εφαρμογή και για τα αιρετά όργανα, τους διοικητές, αναπληρωτές διοικητές, υποδιοικητές, προέδρους, αντιπροέδρους, τα μέλη εν γένει, τα μέλη των συλλογικών οργάνων διοίκησης, τους διευθύνοντες ή εντεταλμένους συμβούλους και τα μέλη διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 7, καθώς και του προσωπικού των νομικών προσώπων του κεφαλαίου Βλ του ν. 3429/2005, και των θυγατρικών τους, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) Η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου έχει διοριστεί ή εκλεγεί από το Δημόσιο ή το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) ή άλλα νομικά πρόσωπα των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 (Αλ 314), που ενεργούν ως μέτοχοι, μόνοι ή από κοινού και β) το Δημόσιο ή το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) ή άλλα νομικά πρόσωπα των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 (Αλ 314), έχουν την πλειοψηφία των μετοχών.
Από 1-1-2016, από το ανώτατο όριο εξαιρούνται οι αποδοχές των προέδρων, αντιπροέδρων, διευθυνόντων συμβούλων και μελών των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων του κεφαλαίου Β' του ν.3429/2005.
Με τις διατάξεις της παρ. 3 προβλέπονται οι εξαιρέσεις από το όριο της πρώτης παραγράφου. Ειδικότερα, από το όριο αυτό εξαιρούνται:
α) οι δικαστικοί λειτουργοί και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), για τους οποίους ως ανώτατο όριο αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών ή απολαβών, ορίζονται οι μηνιαίες αποδοχές και τα επιδόματα του Προέδρου του Αρείου Πάγου (8.314,56 €), όπως ορίζονται με τον εκάστοτε μισθολογικό νόμο για τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη η οικογενειακή παροχή, το επίδομα του άρθρου 56 του ν. 345/1976 (Α'141), καθώς και η αποζημίωση της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3038/2002 (Α'180), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 89 του ν. 4139/2013 (Α'74). Το μηνιαίο επίδομα του άρθρου 56 του ν. 345/1976 για τη συμμετοχή των δικαστικών λειτουργών στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (Α.Ε.Δ.) του άρθρου 100 του Συντάγματος, η αποζημίωση της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3038/2002, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 88 του ν. 4139/2013, για τη συμμετοχή τους στο Ειδικό Δικαστήριο των άρθρων 88 παρ. 2 και 99 του Συντάγματος, καθώς και η μηνιαία αποζημίωση της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3086/2002 (Α'324) για τη συμμετοχή του Προέδρου του Ν.Σ.Κ. στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καταβάλλονται στους δικαιούχους κατά παρέκκλιση των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου.
β) οι ιατροί του Ε.Σ.Υ., για τους οποίους ως όριο ορίζεται το προβλεπόμενο στο άρθρο 6 παρ. 1 του ν. 3808/2009 (Α' 227), δηλαδή οι αποδοχές Εφέτη με 29 έτη υπηρεσίας (5.964,33 €).
Επί του άρθρου 29
Έλεγχος μισθοδοσίας
Με τις διατάξεις της παρ. 1 ορίζεται ότι η ευθύνη για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος ανήκει στους εκκαθαριστές των αποδοχών των υπαλλήλων.
Επιπλέον, στην παρ. 2 προβλέπεται ότι η παρακολούθηση της ορθής και ομοιόμορφης εφαρμογής των διατάξεων του κοινοποιούμενου νόμου, διενεργείται από την αρμόδια Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με την παροχή οδηγιών και εγκυκλίων, μέσω επιτόπιων επαληθεύσεων, καθώς και με τη δυνατότητα συμμετοχής των υπαλλήλων της σε ελέγχους που διενεργούνται από τους προβλεπόμενους ελεγκτικούς φορείς.
Επί του Άρθρου 30
Αποδοχές του ναυτικού προσωπικού της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ.)
Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού καθορίζονται οι αποδοχές του ναυτικού προσωπικού της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ.).
Επί του άρθρου 31
Ρύθμιση ειδικών θεμάτων
Με τις διατάξεις της παρ. 1 ορίζεται ότι στο τέλος της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α' 222), προστίθεται νέο εδάφιο, από τότε που ίσχυσε, ως εξής :
«Για τους υπαλλήλους των φορέων της περίπτωσης 12, η αναστολή των διατάξεων του πρώτου εδαφίου ισχύουν από 1-1-2013.» Με τη συγκεκριμένη διάταξη αποσαφηνίζεται πλήρως ότι οι υπάλληλοι των Ν.Π.Ι.Δ. και των Δ.Ε.Κ.Ο. του κεφ. Α' του ν. 3429/2005 οι οποίοι εντάχθηκαν στις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου από 1-1-2013 υπέστησαν εκ νέου την προβλεπόμενη περικοπή του 25% του άρθρου 29 του ίδιου νόμου, πέραν της πρώτης που είχαν υποστεί κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 του ίδιου νόμου.
Με τις διατάξεις της παρ. 2 προβλέπεται ότι από την περ. βλ της παρ. 13 του άρθρου 9 του ν. 4111/2013 (Αλ 18) διαγράφεται, από τότε που ίσχυσε, η φράση «και το προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας».
Με τις διατάξεις της παρ. 3 καταργείται από τότε που ίσχυσε η διάταξη της υποπ. ββ της περ. β της παρ. 2 του άρθρου έκτου του ν. 4079/2012 (Α 180). Η διάταξη αυτή σε συνδυασμό με την περ. α του άρθρου 33, αφενός απαλλάσσει τα συγκεκριμένα νομικά πρόσωπα (ΔΕΚΟ κεφ. Β' ν.3429/2005) από την υποχρέωση αποστολής των τριμηνιαίων στοιχείων στη Δνση Εισοδηματικής Πολιτικής του ΓΛΚ, αφετέρου παρατείνει τη σχετική δέσμευση των φορέων για τη διατήρηση των ποσοστών της παρ. 5 του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 μέχρι τέλος του 2018. Επισημαίνεται σε κάθε περίπτωση ότι ο νόμος αναθέτει την ευθύνη υλοποίησης της συγκεκριμένης διάταξης στις διοικήσεις των φορέων οι οποίες είναι υπόλογες έναντι κάθε ελέγχου που θα διενεργηθεί για τη διαπίστωση εφαρμογής των σχετικών διατάξεων.
Επί του άρθρου 32
Διατηρούμενα επιδόματα
Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού προβλέπεται ότι, πέραν των προβλεπόμενων αποδοχών και επιδομάτων του κοινοποιούμενου νόμου, εξακολουθούν να καταβάλλονται τα επιδόματα, αμοιβές και αποζημιώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του ν. 2606/1998 (Αλ 89), της παραγράφου 22 του άρθρου 9 του ν. 2266/1994 (Αλ218) και της παραγράφου 4 του άρθρου 72 του ν. 3528/2007 (Αλ26) (εφάπαξ αποζημιώσεις για μεταθέσεις ή μετατάξεις σε παραμεθόριες περιοχές), καθώς και των άρθρων 34 και 34α του ν. 2682/1999 (Α' 16) (επίδομα Ε^ο^η^οΐ στους υπαλλήλους της Υ.Π.Α.) το οποίο, σε κάθε περίπτωση, λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ανωτάτου ορίου αποδοχών του άρθρου 28 του παρόντος νόμου.
Επί του άρθρου 33
Διατηρούμενες διατάξεις
Με το άρθρο 33 διατηρούνται σε ισχύ υφιστάμενες διατάξεις. Ειδικότερα, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις:
α. των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 31 (για τις ΔΕΚΟ κεφ. Β' ν.3429/2005) του ν. 4024/2011 μέχρι 31-12-2018. Για τον υπολογισμό του ποσοστού που αναφέρεται στην παρ. 5 της ως άνω διάταξης λαμβάνονται υπόψη όλες οι μισθολογικές και μη μισθολογικές παροχές. Η ευθύνη εφαρμογής των διατάξεων αυτών ανήκει στη διοίκηση των φορέων,
β. του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4024/2011 με την επιφύλαξη των διατάξεων της περ. γ της παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος. Δηλαδή για το προσωπικό που αμείβεται υπό το καθεστώς ειδικών μισθολογίων, πέραν της οικογενειακής παροχής, που καταβάλλεται με τις διατάξεις του νέου νόμου, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του ν. 3205/2003 για επιδόματα όπως των μεταπτυχιακών σπουδών, για αναγνώριση προϋπηρεσίας κ.λ.π.,
γ. της παραγράφου 1 του άρθρου 124 του ν. 4199/2013 (Α' 216), δηλαδή διατηρείται η καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης εργασίας στους ναρκαλιευτές, πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας,
δ. του άρθρου 34 του ν. 4256/2014 (Α'92), δηλαδή εξακολουθεί να ισχύει το ειδικό καθεστώς αμοιβών του ναυτικού προσωπικού της πλοηγικής υπηρεσίας,
ε. του άρθρου 88 του ν. 2071/1992 (Α' 123), δηλαδή η διαδικασία πραγματοποίησης εφημεριών του προσωπικού ιατρικής υπηρεσίας,
στ. της παρ. 8 του άρθρου 26 του ν. 4325/2015 (Α'47) για την κατάταξη των μουσικών των Ο.Τ.Α.,
ζ. των άρθρων 12, 13 και 14 του ν.1566/1985 (Α'167) αναφορικά με την κατάταξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
η. της παρ.2 του άρθρου 21 του ν.4014/2011 αναφορικά με τις τοπικές διοικητικές επιτροπές του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και του Ο.Α.Ε.Ε. και τη Διαχειριστική Επιτροπή του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας και της κατ'εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσας υπουργικής απόφασης με αριθμ. 2/73813/022/28-12-2011 (Β'486).
Επί του άρθρου 34 Καταργούμενες διατάξεις
Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού προβλέπεται η κατάργηση τόσο των μισθολογικών διατάξεων του ν. 4024/2011 όσο και οποιωνδήποτε άλλων ρυθμίζουν θέματα που καλύπτει πλέον ο κοινοποιούμενος νόμος. Ειδικότερα, από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου καταργούνται:
α. οι διατάξεις των άρθρων 12 έως 25, 28, 29, 30 του ν. 4024/2011, καθώς και οι κατ' εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις, του άρθρου 31 με την επιφύλαξη της περ. α του άρθρου 27 του παρόντος και 32 με την επιφύλαξη της παρ. β του άρθρου 27 του παρόντος,
β. η περ. 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παρ. Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012,
γ. οι περ. α και β της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 2703/1999 (Α' 72),
δ. κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη, κατά το μέρος που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή κατά το μέρος που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο θέματα που διέπονται από αυτόν.
Επί του άρθρου 35
Έναρξη ισχύος
Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού ορίζεται η έναρξη ισχύος του κοινοποιούμενου νόμου από 1-1-2016, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.
Γενικές επισημάνσεις
1.Για την αποφυγή άσκοπης αλληλογραφίας παρακαλούνται οι αρμόδιες Υπηρεσίες Διοικητικού/Οικονομικού να μην αποστέλλουν ερωτήματα, τα οποία απαντώνται ευθέως εκ του νόμου ή από την παρούσα εγκύκλιο. Σε περίπτωση που η διατύπωση ερωτήματος προς την Υπηρεσία μας κρίνεται απαραίτητη, αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται από όλα τα στοιχεία που καθιστούν ευκολότερη την απάντησή του.
2.Διευκρινήσειςγια την παροχή μηνιαίων οικονομικών στοιχείων.
Σε συνέχεια της αριθμ. 2/45851/2-7-2010 εγκυκλίου του Υπουργού Οικονομικών, της αρθμ. 2/46315/8-7-2010 όμοιας του Υφυπουργού Οικονομικών και της αριθμ. 2/85127/0022/22-11-2012 (ΑΔΑ: Β4Σ1Η-8Ξ6) όμοιας του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, σας ενημερώνουμε τα εξής:
Υποχρέωση αποστολής των μηνιαίων οικονομικών στοιχείων (πίνακες 3 και 4 της αριθμ. 46315/8¬7-2010 εγκυκλίου) στη Δ/νση Εισοδηματικής Πολιτικής (πρώην Δ/νση 22η Μισθολογίου) εφεξής έχουν μόνο οι φορείς που δεν μισθοδοτούνται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών και μέχρι την ένταξη τους στο σύστημα πληρωμών της Αρχής. Επισημαίνεται ότι παραμένει η υποχρέωση αποστολής των ανωτέρω πινάκων στη Δ/νση Προγραμματισμού Δημοσιονομικών Στοιχείων και Μεθοδολογίας (Δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: mtp-fd@glk.gr) για το σύνολο των υπόχρεων.
3.Οδηγίες για την παρακράτηση των ασφαλιστικών εισφορών για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση και πρόνοια.
1.Με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 4336/2015 επεκτείνεται μέχρι και την 31¬12-2016 η ισχύς των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011, με τις οποίες προβλέπεται ότι η σύνταξη των υπαλλήλων του Δημοσίου, υπολογίζεται με βάση τις συντάξιμες αποδοχές τους, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά την 31-10-2011, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν μισθοδοτικές προαγωγές που θα ελάμβαναν κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα με βάση τις διατάξεις του ν. 3205/2003.
Επομένως από την ένταξη των προαναφερόμενων προσώπων στο νέο μισθολόγιο του ν. 4354/2015, οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση και πρόνοια θα εξακολουθήσουν να υπολογίζονται επί των ανωτέρω συντάξιμων αποδοχών.
Τα προαναφερόμενα έχουν εφαρμογή για όσους υπαλλήλους του Δημοσίου υπάγονται στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου ή συνταξιοδοτούνται με τις δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις.
2.Συντάξιμες αποδοχές
Ως συντάξιμες αποδοχές κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων νοούνται οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές επί των οποίων διενεργούνται κρατήσεις για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση και
πρόνοια και οι οποίες λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της σύνταξης ή των παροχών που καταβάλλονται από τα οικεία Ταμεία επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία που διέπει τις παροχές αυτές.
3.Υπολογισμός ασφαλιστικών εισφορών για κύρια σύνταξη Δημοσίου.
α. Παλαιοί ασφαλισμένοι (όσοι έχουν ασφαλισθεί πριν την 1-1-1993).
Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου υπολογίζονται επί των συνταξίμων αποδοχών όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-10-2011 δηλαδή επί του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου που ελάμβανε ο υπάλληλος κατά την ανωτέρω ημερομηνία, του ποσού των 140,80€ καθώς και του τυχόν καταβαλλομένου επιδόματος θέσης ευθύνης, όπως αυτό ίσχυε με βάση τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3205/2003.
Επισήμανση: Το ανωτέρω επίδομα θέσης ευθύνης υπόκειται σε κράτηση για κύρια σύνταξη, ανεξαρτήτως εάν ο υπάλληλος ελάμβανε αυτό κατά την 31-10-2011, αρκεί δηλαδή να είχε προαχθεί σε θέση Προϊσταμένου Οργανικής Μονάδας και να είχε ασκήσει τα καθήκοντα αυτά, μετά από κρίση του αρμοδίου Διοικητικού Οργάνου, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα της συνολικής δημόσιας υπηρεσίας του, κατά το οποίο του καταβάλλονταν το επίδομα αυτό. Επίσης το ανωτέρω επίδομα (άρθρου 13 του ν. 3205/2003) υπόκειται σε κράτηση για κύρια σύνταξη και στην περίπτωση που ο υπάλληλος προαχθεί σε θέση Προϊσταμένου Οργανικής Μονάδας μετά την ισχύ του νέου μισθολογίου και λαμβάνει το επίδομα αυτό.
Εξυπακούεται ότι το ανωτέρω επίδομα δεν υπόκειται σε κράτηση για κύρια σύνταξη εφόσον ο υπάλληλος ελάμβανε ή θα λαμβάνει αυτό, χωρίς να έχει προαχθεί σε θέση Προϊσταμένου Οργανικής Μονάδας από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο και όχι επειδή του ανατέθηκε με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε λόγο η άσκηση των καθηκόντων αυτών.
β. Νέοι ασφαλισμένοι (όσοι έχουν ασφαλισθεί από 1-1-1993 και μετά).
Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου υπολογίζονται επί του συνόλου των τακτικών μηνιαίων αποδοχών, με εξαίρεση το κίνητρο απόδοσης, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-10-2011 προστιθεμένου του ποσού των 140,80€.
Τα όσα επισημαίνονται σχετικά με την κράτηση για κύρια σύνταξη επί του επιδόματος θέσης ευθύνης που αφορά τους παλαιούς ασφαλισμένους, έχουν εφαρμογή και για τους νέους ασφαλισμένους.
4.Υπολογισμός ασφαλιστικών εισφορών για επικουρική ασφάλιση και πρόνοια.
Οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη (όπως αυτές προβλέπονται) για επικουρική ασφάλιση και πρόνοια υπολογίζονται, τόσο για τους παλαιούς όσο και για τους νέους ασφαλισμένους, επί των τακτικών μηνιαίων αποδοχών οι οποίες λαμβάνονται υπόψη, σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει τα οικεία Ταμεία, για τον υπολογισμό των παροχών των Ταμείων αυτών, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-10-2011, με εξαίρεση αυτές οι οποίες καταβάλλονταν υπό την προϋπόθεση παροχής πρόσθετου έργου .
Στις περιπτώσεις που από την νομοθεσία που διέπει τα ανωτέρω Ταμεία, προβλέπεται έκτακτη κράτηση, κατά περίπτωση, επί πρόσθετων αποδοχών που δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των παροχών των Ταμείων αυτών, αυτή διενεργείται επί της διαφοράς που προκύπτει μεταξύ του συνόλου των τακτικών μηνιαίων αποδοχών που καταβάλλονταν κατά την 31-10-2011 και του συνόλου των τακτικών μηνιαίων αποδοχών που θα καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις του νέου μισθολογίου.
5. Κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη.
Οι κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη, διενεργούνται επί των πάσης φύσεως αποδοχών, όπως αυτές διαμορφώνονται από 1-1-2016 με βάση τις διατάξεις του νέου μισθολογίου.
Ο ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: