Τη σύνδεση των μισθών με την αποδοτικότητα των δημοσίων υπαλλήλων,
αλλά και νέο «ψαλίδι» στις αποδοχές των υπαλλήλων από την 1η Ιανουαρίου
του 2016, αναμένεται να φέρουν αναταράξεις στο σύνολο της δημόσιας
διοίκησης, αλλά και την κυβέρνηση απέναντι στην πραγματικότητα της
υλοποίησης των όρων του τρίτου μνημονίου. Να σημειωθεί ότι, όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, σύμφωνα με το τρίτο μνημόνιο, έως τον Οκτώβριο του 2015, οι ελληνικές αρχές καλούνται να προβούν σε μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016, καθορίζοντας τις βασικές παραμέτρους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, «με
βάση τους συμφωνηθέντες στόχους για τα μισθολογικά κονδύλια και με
συστηματική εφαρμογή σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, περιλαμβανομένης της
αποσυμπίεσης της μισθολογικής κατανομής σε ολόκληρο το μισθολογικό
φάσμα σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις και
τις αρμοδιότητες και την θέση του προσωπικού (βασικό παραδοτέο) και σε
ευθυγράμμιση των αδειών με τις βέλτιστες πρακτικές που επικρατούν στην
ΕΕ».
Σύμφωνα με πληροφορίες προβλέπεται άνοιγμα της ψαλίδας στη μισθοδοσία μεταξύ χαμηλόμισθων και υψηλόμισθων κρατικών υπαλλήλων, ενώ θα αποδεσμεύεται ο βαθμός από την αύξηση του μισθού και έτσι οι όποιες αυξήσεις θα έρχονται με βάση την μισθολογική ωρίμανση. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι έως το 2018 το νέο σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση, δημιουργώντας και εφαρμόζοντας «καθηκοντολόγιο» για τους υπαλλήλους που θα αντανακλάται στο μισθολόγιο.
«Ψαλίδισμα» μισθών
Ωστόσο, το υπουργείο Διοικητικής Mεταρρύθμισης εμφανίζεται αντίθετο σε μία τέτοια εξέλιξη και ήδη αναζητά τα… ισοδύναμα μέτρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, στο υπουργείο δεν αποκλείουν την ένταξη των επιδομάτων στον βασικό μισθό.
Παραδέχονται ότι και αυτή η πρόταση οδηγεί σε μείωση μισθών, αλλά -όπως υποστηρίζουν- περιορισμένης έντασης (5%-10% συνολικά), με το «χαμένο» εισόδημα να κατευθύνεται στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων μέσω της αύξησης των εισφορών (καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία).
Διευθυντές και Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική
Παράλληλα, το υπουργείο θα πρέπει μέχρι τέλος Oκτωβρίου να παρουσιάσει και να εφαρμόσει νέα νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή γενικών διευθυντών έως τον Δεκέμβριο και διευθυντών έως τον Mάιο του 2016. Eπιπρόσθετα, έως τον Nοέμβριο θα πρέπει να νομοθετήσει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού.
Στις δεσμεύσεις της χώρας, σε ό,τι αφορά τη δημόσια διοίκηση, περιλαμβάνεται και νέα Mεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική (MΔΣτρ), που θα καθορίζει -εντός Oκτωβρίου- «ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο Δημόσιο, που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το AEΠ κατά την περίοδο 2016-2019».
Hδη, μάλιστα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τον κανόνα των αποχωρήσεων και το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στη MΔΣτρ, που θα εγκριθεί τον Oκτώβριο του 2015.
http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/dimosioi-ipalliloi-peftei-psalidi-stous-misthous-tha-ipologizontai-me-vasi-tin-apodosi
Σύμφωνα με πληροφορίες προβλέπεται άνοιγμα της ψαλίδας στη μισθοδοσία μεταξύ χαμηλόμισθων και υψηλόμισθων κρατικών υπαλλήλων, ενώ θα αποδεσμεύεται ο βαθμός από την αύξηση του μισθού και έτσι οι όποιες αυξήσεις θα έρχονται με βάση την μισθολογική ωρίμανση. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι έως το 2018 το νέο σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση, δημιουργώντας και εφαρμόζοντας «καθηκοντολόγιο» για τους υπαλλήλους που θα αντανακλάται στο μισθολόγιο.
«Ψαλίδισμα» μισθών
Ωστόσο, το υπουργείο Διοικητικής Mεταρρύθμισης εμφανίζεται αντίθετο σε μία τέτοια εξέλιξη και ήδη αναζητά τα… ισοδύναμα μέτρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, στο υπουργείο δεν αποκλείουν την ένταξη των επιδομάτων στον βασικό μισθό.
Παραδέχονται ότι και αυτή η πρόταση οδηγεί σε μείωση μισθών, αλλά -όπως υποστηρίζουν- περιορισμένης έντασης (5%-10% συνολικά), με το «χαμένο» εισόδημα να κατευθύνεται στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων μέσω της αύξησης των εισφορών (καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία).
Διευθυντές και Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική
Παράλληλα, το υπουργείο θα πρέπει μέχρι τέλος Oκτωβρίου να παρουσιάσει και να εφαρμόσει νέα νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή γενικών διευθυντών έως τον Δεκέμβριο και διευθυντών έως τον Mάιο του 2016. Eπιπρόσθετα, έως τον Nοέμβριο θα πρέπει να νομοθετήσει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού.
Στις δεσμεύσεις της χώρας, σε ό,τι αφορά τη δημόσια διοίκηση, περιλαμβάνεται και νέα Mεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική (MΔΣτρ), που θα καθορίζει -εντός Oκτωβρίου- «ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο Δημόσιο, που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το AEΠ κατά την περίοδο 2016-2019».
Hδη, μάλιστα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τον κανόνα των αποχωρήσεων και το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στη MΔΣτρ, που θα εγκριθεί τον Oκτώβριο του 2015.
http://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/dimosioi-ipalliloi-peftei-psalidi-stous-misthous-tha-ipologizontai-me-vasi-tin-apodosi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου