Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Διάφορες διατάξεις για προσωπικό και λειτουργία ΟΤΑ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 46/04.04.2017 τεύχος Α' ο N. 4464/17: «Κύρωση της Συμφωνίας-Πλαισίου για εταιρική σχέση και συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών - μελών της, αφενός, και της Μογγολίας, αφετέρου και άλλες διατάξεις» στον οποίο έχει συμπεριληφθεί η τροπολογία σχετικά με την επιλογή των προϊσταμένων.

Οι σημαντικότερες διατάξεις που αφορούν τους ΟΤΑ είναι οι εξής:

Α. Με την παρ. 1 του άρθρου δεύτερου καταργείται η ρύθμιση του δεύτερου εδαφίου της περ. α' της παρ. 4 του άρθρου 87 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007) , δεδομένου ότι η αυτοδίκαιη απόλυση συντελείται πλέον με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.

Με την παρ.2 του άρθρου δεύτερου, διευρύνονται οι δυνατότητες για μοριοδότηση της επιμόρφωσης υπαλλήλων από πιστοποιημένους φορείς, καθώς η υποπερ. ζζ' της περ. α' της παρ. 3 του άρθρου 88 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, αντικαθίστανται ως εξής: «ζζ) Η πιστοποιημένη επιμόρφωση που έχει παρασχεθεί κατ' εφαρμογή των διατάξεων των με αριθ. ΔΙΕΚ/ ΤΜ.Β/Φ.2/ 31/οικ.30214/ 10-11-2008 (Β' 2349) και ΔΙΕΚ/ΤΜ.Β/Φ.2/58/οικ. 19975/ 16-9-2010 (Β' 1592) Υπουργικών Αποφάσεων, καθώς και η επιμόρφωση που παρέχεται από τις σχολές/εθνικά κέντρα επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων των κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης μοριοδοτείται με δέκα (10) μόρια ανά σεμινάριο επιμόρφωσης με ανώτατο όριο τα σαράντα (40) μόρια. Πέραν της επιμόρφωσης του προηγούμενου εδαφίου, με όμοιο τρόπο μοριοδοτείται και η επιμόρφωση που παρασχέθηκε αποκλειστικά από το ΕΚΔΔΑ πριν από τις 15.5.2009. Για τη βαθμολογία του κριτηρίου της πιστοποιημένης επιμόρφωσης που προβλέπεται, λαμβάνεται υπόψη η επιμόρφωση κατά την τελευταία δεκαετία».

Με την παρ. 3 του άρθρου δεύτερου προστίθεται παρ. 5 στο άρθρο 88 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής και η μοριοδότηση άσκησης καθηκόντων ευθύνης κατά την επιλογή προϊσταμένων και πλέον προβλέπεται ότι απαιτείται πραγματική άσκηση καθηκόντων ευθύνης στις θέσεις προς πλήρωση και όχι η κατά πλάσμα δικαίου εξομοιούμενη προς αυτή.

Με την παρ. 8β’ του άρθρου δεύτερου, ορίζεται ότι σε περίπτωση κένωσης θέσης προϊσταμένου κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της θητείας δεν προκηρύσσεται εκ νέου η θέση αλλά σε αυτήν τοποθετείται για το υπόλοιπο της θητείας ο επόμενος στον οικείο πίνακα κατάταξης, εφόσον δεν έχει τοποθετηθεί σε άλλη θέση ευθύνης του ίδιου επιπέδου.

Με την παρ. 9β’ προβλέπεται ότι υπάλληλος που επιλέγεται και τοποθετείται σε θέση ευθύνης δεν έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης υποψηφιότητας για την επιλογή του σε θέση ευθύνης ίδιου ή κατώτερου επίπεδου, εφόσον δεν έχει διανύσει κατά την ημερομηνία προκήρυξης των θέσεων ευθύνης τα δύο τρίτα της προβλεπόμενης θητείας του ή για οποιοδήποτε επίπεδο θέσης ευθύνης, εφόσον δεν έχει παρέλθει διετία από την απαλλαγή του ως προϊσταμένου.

Β. Με την παρ. 1 του άρθρου τρίτου τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 10 του Ν. 4369/16 που ορίζει τον τρόπο συγκρότησης του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Διοικήσεων, ως προς το όργανο που εκδίδει την απόφαση συγκρότησης.

Η παρ. 2 του άρθρου τρίτου, σε ενίσχυση της ασφάλειας δικαίου, ορίζει ρητά ότι οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4275/2014 καταργούνται.

Με την παρ. 3 του άρθρου τρίτου προβλέπεται αποκλειστικά για την έκδοση της πρώτης προκήρυξης θέσεων προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων κατ' εφαρμογή του Κώδικα Κατάστασης Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν.3528/2007) όπως ισχύει, ότι η εξέταση των αιτήσεων αναγνώρισης προϋπηρεσίας των υποψηφίων που εκκρεμούν κατά την έκδοση της εν λόγω προκήρυξης θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας στην προκήρυξη, προκειμένου στη συνέχεια να ληφθεί υπόψη κατά τη διαδικασία της επιλογής προϊσταμένων.

Γ. Με το άρθρο πέμπτο τροποποιούνται οι διατάξεις της περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013, δεδομένου ότι οι ρυθμίσεις αυτές τελούσαν σε σύνδεση με το σύστημα επιλογής προϊσταμένων των διατάξεων 84 έως 86 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως είχε αντικατασταθεί με τις διατάξεις του ν. 4275/2014.



Οι σημαντικότερες διατάξεις του, όσον αφορά τους ΟΤΑ είναι οι εξής:

1. Μετάθεση ημερομηνίας έναρξης διατάξεων Βιβλίου IV του Ν.4412/2016

Με την παρ.2 του άρθρου 54 τροποποιούνται οι διατάξεις των παραγράφων 7 και 8 του άρθρου 379, όπως αντικαταστάθηκαν µε το άρθρο 50 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240), με αποτέλεσμα να μετατίθεται η έναρξη ισχύος των διατάξεων του Βιβλίου IV από 31.03.2017 σε 31.05.2017. Το προηγούµενο εδάφιο ισχύει αναδροµικά από 1η Απριλίου 2017. Επίσης, τροποποιείται η παρ. 11 του άρθρου 379, όπως αντικα ταστάθηκε µε την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4445/2017 (Α΄ 24), ώστε οι διατάξεις του Ν. 3886/2010 (Α' 173), να καταργηθούν από 31.5.2017.. Το προηγούµενο εδάφιο ισχύει αναδροµικά από 1η Ιανουάριου 2017


2. Κινητικότητα και μισθοδοσία υπαλλήλων

Με την παρ.1 του άρθρου 27 αντικαθίσταται η παράγραφος 1 του άρθρου 15 του ν. 4440/2016 (Α΄224) ώστε να προβλέπεται ότι οι φορείς της Κεντρικής Διοίκησης µεταφέρουν σε ειδικούς Κωδικούς Αριθµούς Εξόδων (ΚΑΕ) µέρος των πιστώσεών τους για µεταβιβάσεις, για την κάλυψη δαπανών µισθοδοσίας υπαλλήλων που αποσπώνται ή µετατάσσονται σε άλλους φορείς. Με την παρ.2 συµπληρώνεται το άρθρο 15 του ν.4440/2016 ώστε να προβλέπεται ο τρόπος κάλυψης της δαπάνης µισθοδοσίας για την απόσπαση ή µετάταξη υπαλ λήλων φορέων Γενικής Κυβέρνησης σε άλλους φορείς οι οποίοι ωστόσο είτε δεν επιχορηγούνται από τον τακτικό προϋπολογισµό γενικά, είτε δεν επιχορηγούνται για την κάλυψη δαπανών µισθοδοσίας. Ειδικότερα, προβλέπεται η δυνατότητα ειδικής επιχορήγησης των φορέων αυτών για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης µισθοδοσίας, από τις πιστώσεις που µεταφέρονται από τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης στο πλαίσιο της διαδικασίας που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου.Τέλος, τροποποιείται το άρθρο 18 του ν. 4440/2016 ώστε να καθορίζεται ότι η κάλυψη των δαπανών µισθοδοσίας για τις αποσπάσεις και µετατάξεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό, πραγµατοποιείται µε τη διαδικασία του άρθρου 15 του ίδιου νόµου.



3. Μισθολογική κατάταξη υπαλλήλων ΔΕ Τεχνικών/Εργοδηγών

Με την διάταξη του άρθρου 28 προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 3345/2005 εξελίσσονται στα µισθολογικά κλιµάκια (Μ.Κ.) της Τ.Ε. κατηγορίας του άρθρου 9 του ν. 4354/2015. Για την τελική κατάταξη των ανω τέρω απαιτείται η προσθήκη πλασµατικού χρόνου δύο (2) ετών. Οποιαδήποτε αύξηση του βασικού µισθού συµψηφίζεται µε την προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015.



4. Απαλλαγή σχολικών επιτροπών από το φόρο εισοδήματος

Με το άρθρο 61 προστίθεται περίπτωση στ΄ στο άρθρο 46 του ν. 4172/2013, ώστε να προστεθούν στα πρόσωπα που απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος οι σχολικές επιτροπές και οι σχολικές εφορείες µειονοτικών σχολείων πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Η διάταξη της προηγούµενης παραγράφου ισχύει από 1.1.2016 και εφεξής.

ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΣΝΕΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια: