Υπενθυμίζουμε: η αξιολόγηση των υφισταμένων δεν αποτελεί πλέον προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων.
ΠΟΕ-ΟΤΑ: ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2020
Αριθμ. Πρωτ.: 524
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι εργαζόμενοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για ακόμη μία φορά συμμετέχουν ενεργά στην ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση που εξήγγειλε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Ήμασταν και είμαστε υπέρμαχοι μιας αξιολόγησης που θα αναβαθμίζει τον ρόλο των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, που θα στοχεύει στην επιμόρφωση, στην εκπαίδευση των εργαζομένων, στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη, στην ενθάρρυνση ανάληψης πρωτοβουλιών,στην παροχή μέσων προκειμένου να εκπληρωθεί ο τελικός στόχος που είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Διαφωνούμε με μια αξιολόγηση γενική και άκριτη που δεν λαμβάνει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θέση την οποία αποδέχθηκε ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Παναγιώτης Θεοδωρικάκος στη συνάντηση που είχε με την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. πριν το καλοκαίρι, ενημερώνοντας μας πως θα ενεργοποιήσει την κοινή επιτροπή του Ν.4369/2016 (Υπουργική Απόφαση υπ ́ αριθμ.:22480/8-6-2016) όπου με την συμμετοχή εκπροσώπων του Υπουργείου Εσωτερικών, της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και της Κ.Ε.Δ.Ε. θα αποφασίζονταν μια διαδικασία αξιολόγησης προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δέσμευση του Υπουργού Εσωτερικών που παραμένει μέχρι σήμερα πάντως «κενό γράμμα».
Ασκήσαμε κριτική στην Α.Δ.Ε.Δ.Υ. που σήμερα διεκπεραιωτικά οδηγεί βήμα-βήμα στο εκφυλισμό μιας κατεξοχήν συμμετοχικής διαδικασίας. Προτείναμε από την πρώτη στιγμή την ανάληψη πρωτοβουλίας ώστε οι εργαζόμενοι να καταθέσουν την δική τους πρόταση για την αξιολόγηση των εργαζομένων. Βήματα ουσιαστικά, που όμως ποτέ δεν έγιναν.
Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση συμμετέχουν στην ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση με το δικό τους ξεκάθαρο πλαίσιο και διεκδικήσεις.
Ο ιδιαίτερος ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως ο φορέας λήψης και διεκπεραίωσης σε πρώτο βαθμό κάθε μικρού ή μεγάλου προβλήματος ή ανάγκης των δημοτών, με την πανσπερμία κλάδων, ειδικοτήτων και ρόλων που οι εργαζόμενοι σε αυτήν ασκούν, πρέπει να γίνει επιτέλους αντιληπτός και να οδηγήσει όλους τους εμπλεκόμενους σε ένα σύστημα αξιολόγησης απλό, άμεσο, κατανοητό, αντικειμενικό και αποδεκτό από όλους. Ένα σύστημα αξιολόγησης που δεν θα αποτελεί έναν ακόμη γραφειοκρατικό μηχανισμό ελέγχου και επιβολής, αλλά ένα κοινό δρόμο αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
Ο Πρόεδρος Ο Αναπλ. Γεν. Γραμματέας
Νίκος Τράκας ΓιάννηςΤσούνης
Υπενθυμίζουμε ότι έχει ψηφιστεί τροπολογία στο σχέδιο Νόμου «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος» με την οποία οι διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 121 του ν. 4549/2018 (Α’ 105) που προέβλεπαν ότι η προηγούμενη βεβαίωση της τήρησης των υποχρεώσεων του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου να αξιολογήσει τους υφισταμένους του, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, συνιστά προϋπόθεση για να συμμετάσχει αυτός σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ.
Ειδικότερα, το άρθρο 24Α του Νόμου 4369/2016 όριζε: «.. 4. Οι αξιολογητές των υπαλλήλων, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 1 ό5, αν υπαιτίως δεν εκπληρώνουν την υποχρέωση αξιολόγησης των υφισταμένων τους, δεν δύνανται να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α` 26) και του ν. 3584/2007 (Α` 143) ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις.»
Το δε άρθρο 121 παρ.1 και 2 Ν.4549/2018,ΦΕΚ Α 105 όριζε: « 1. Ειδικά για την αξιολογική περίοδο έτους 2017, οι προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016 θα πρέπει να συντρέχουν κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της αξιολόγησης για την αξιολογική περίοδο έτους 2017 και πάντως έως τη συνεδρίαση του αρμόδιου συλλογικού οργάνου επιλογής, κατά την οποία εξετάζεται το παραδεκτό των αιτήσεων υποψηφιότητας για την πλήρωση θέσεων ευθύνης που πληρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) ή άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις…»
Στην τροπολογία αναφέρεται: « Με τις διατάξεις των άρθρων 14 επ. του ν. 4369/2016 (Α’ 33) τέθηκε σε ισχύ ένα αντικειμενικό και αμερόληπτο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, ως ουσιώδες προαπαιτούμενο για την εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, αλλά και ως εργαλείο ανάπτυξης των δεξιοτήτων και των γνώσεων του προσωπικού προς όφελος της επίτευξης της συλλογικής αποστολής της. Ήδη, το ανωτέρω σύστημα αξιολόγησης, έχοντας συμπληρώσει δύο έτη αποτελεσματικής εφαρμογής, συγκεντρώνει την ευρεία αποδοχή των εργαζομένων του δημοσίου τομέα, γεγονός το οποίο τεκμηριώνεται από τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανωτέρω διαδικασία, μετά την επιτυχή δοκιμαστική λειτουργία του υποστηρικτικού ψηφιακού εργαλείου, διενεργείται πλέον πλήρως ηλεκτρονικά, επιτρέποντας την ασφαλή, έγκαιρη, ακώλυτη και διαφανή ολοκλήρωση αυτής, με τις διατάξεις του προτεινόμενου άρθρου προ βλέπεται ότι από την έναρξη ισχύος του, οι διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 121 του ν. 4549/2018 (Α’ 105) καταργούνται. Επιπλέον, ορίζεται ρητά ότι το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης σε θέσεις ευθύνης, εφόσον δεν έχει ακόμα κριθεί το παραδεκτό των αιτήσεων από το αρμόδιο συλλογικό όργανο»
Κατά συνέπεια η αξιολόγηση των υφισταμένων δεν αποτελεί πλέον προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου