Η εφαρμογή νέου ενιαίου μισθολογίου από την 1η Ιανουαρίου του 2016
και μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας από τον ερχόμενο Οκτώβριο (4ο
τρίμηνο του 2015, όπως συγκεκριμένα αναφέρεται) ξεχωρίζουν από τις
προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης.
Τόσο οι «θεσμοί» όσο και η ελληνική πλευρά συνέκλιναν ως προς τον χρόνο εκκίνησης του νέου μισθολογίου στις προηγούμενες προτάσεις τους.
Ωστόσο, στην τελευταία ελληνική πρόταση υιοθετείται η πρόταση των δανειστών για τη θέσπιση «πλαφόν» στο μισθολογικό κόστος, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος, συνεπές με την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων και με διασφαλισμένη φθίνουσα πορεία των μισθολογικών δαπανών, ως ποσοστό του ΑΕΠ, μέχρι το 2019. Το νέο μισθολόγιο θα μεταρρυθμιστεί με τρόπο δημοσιονομικά ουδέτερο.
Επιπλέον, το κείμενο της κυβέρνησης προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του νέου μισθολογίου σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής μισθών, μέσω της σύνδεσης όλου του φάσματος των μισθών με το τρίπτυχο προσόντα, απόδοση και θέση ευθύνης του προσωπικού.
Οι δανειστές ζητούσαν αποσυμπίεση μισθών «και προς τις δύο κατευθύνσεις», με προφανές αποτέλεσμα τη μείωση σε μισθούς και το άνοιγμα της «ψαλίδας» μεταξύ κατώτατων και ανώτατων κλιμακίων. Σχετική αναφορά δεν περιλαμβάνεται στην ελληνική πρόταση.
Μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου του 2015, οι ελληνικές αρχές πρέπει να έχουν φέρει νόμο για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων, δηλαδή της κλιμάκωσης των αποδοχών για ένστολους, πανεπιστημιακούς, γιατρούς, δικαστικούς.
Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δ. Μάρδας, είχε προαναγγείλει επανεξέταση του ενιαίου μισθολογίου, λέγοντας: «Θα δούμε τα είκοσι μισθολόγια που υπάρχουν και θα προσπαθήσουμε να άρουμε αδικίες».
Το πρόγραμμα θα προωθήσει τη χρήση της περιγραφής της θέσης εργασίας (job description) και θα συνδεθεί με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις τρέχουσες κενές θέσεις εργασίας.
Η τελική απόφαση σχετικά με την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από κάθε αρμόδια υπηρεσία. Σύμφωνα με το 13σέλιδο κείμενο, αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων, καθώς και τη στελέχωση προσωπικού σε όλη τη Γενική Κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τα όσα έχει αποσαφηνίσει μέχρι στιγμής ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γ. Κατρούγκαλος, η κινητικότητα δεν θα σχετίζεται σε καμία περίπτωση με απολύσεις και «δεν θα βάζει το πιστόλι στον κρόταφο του υπαλλήλου»
Πιλότο εκτιμάται να αποτελέσει η ήδη εφαρμοσμένη «μίνι» κινητικότητα για την επιστροφή απολυμένων και «διαθέσιμων» υπαλλήλων.
Κατά τα λοιπά, στην ίδια ενότητα, η κυβέρνηση προτείνει, μεταξύ άλλων:
•Μεταρρύθμιση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και εισαγωγή μέτρων για τη μείωση των συσσωρευμένων εκκρεμών υποθέσεων σε διοικητικά δικαστήρια.
•Ενίσχυση της διακυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ και πρόσληψη προέδρου, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια που να εξασφαλίζουν ότι η θέση θα στελεχωθεί με βάση το υψηλότερο επαγγελματικό επίπεδο.
•Αναθεώρηση στρατηγικού σχεδίου κατά της διαφθοράς μέχρι το τέλος του Ιούλη.
•Τροποποίηση και εφαρμογή νομικού πλαισίου για τη δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
•Υιοθέτηση νομοθεσίας κατά του οικονομικού εγκλήματος και έρευνες για την καταπολέμηση της διαφθοράς από πολιτικές παρεμβάσεις σε μεμονωμένες περιπτώσεις.
•Ενίσχυση των ελέγχων σε δημόσιους φορείς, σε «σπάταλους» ΟΤΑ και ιδιαίτερα στις ΔΕΚΟ, σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, και αξιολόγηση των μεγάλων κινδύνων στον κύκλο των δημοσίων συμβάσεων, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ.
http://www.efsyn.gr/arthro/eniaio-misthologio-sto-dimosio
Τόσο οι «θεσμοί» όσο και η ελληνική πλευρά συνέκλιναν ως προς τον χρόνο εκκίνησης του νέου μισθολογίου στις προηγούμενες προτάσεις τους.
Ωστόσο, στην τελευταία ελληνική πρόταση υιοθετείται η πρόταση των δανειστών για τη θέσπιση «πλαφόν» στο μισθολογικό κόστος, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος, συνεπές με την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων και με διασφαλισμένη φθίνουσα πορεία των μισθολογικών δαπανών, ως ποσοστό του ΑΕΠ, μέχρι το 2019. Το νέο μισθολόγιο θα μεταρρυθμιστεί με τρόπο δημοσιονομικά ουδέτερο.
Επιπλέον, το κείμενο της κυβέρνησης προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του νέου μισθολογίου σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής μισθών, μέσω της σύνδεσης όλου του φάσματος των μισθών με το τρίπτυχο προσόντα, απόδοση και θέση ευθύνης του προσωπικού.
Οι δανειστές ζητούσαν αποσυμπίεση μισθών «και προς τις δύο κατευθύνσεις», με προφανές αποτέλεσμα τη μείωση σε μισθούς και το άνοιγμα της «ψαλίδας» μεταξύ κατώτατων και ανώτατων κλιμακίων. Σχετική αναφορά δεν περιλαμβάνεται στην ελληνική πρόταση.
Μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου του 2015, οι ελληνικές αρχές πρέπει να έχουν φέρει νόμο για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων, δηλαδή της κλιμάκωσης των αποδοχών για ένστολους, πανεπιστημιακούς, γιατρούς, δικαστικούς.
Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δ. Μάρδας, είχε προαναγγείλει επανεξέταση του ενιαίου μισθολογίου, λέγοντας: «Θα δούμε τα είκοσι μισθολόγια που υπάρχουν και θα προσπαθήσουμε να άρουμε αδικίες».
Κινητικότητα
Από τον Οκτώβριο του 2015 προβλέπεται η εφαρμογή του νέου σχήματος κινητικότητας που θα εισαχθεί στο Δημόσιο. Στόχος, η καλύτερη κατανομή του προσωπικού ανά τομέα και η αντιμετώπιση ελλείψεων ανθρώπινου δυναμικού.Το πρόγραμμα θα προωθήσει τη χρήση της περιγραφής της θέσης εργασίας (job description) και θα συνδεθεί με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις τρέχουσες κενές θέσεις εργασίας.
Η τελική απόφαση σχετικά με την κινητικότητα των εργαζομένων θα λαμβάνεται από κάθε αρμόδια υπηρεσία. Σύμφωνα με το 13σέλιδο κείμενο, αυτό θα εξορθολογίσει την κατανομή των πόρων, καθώς και τη στελέχωση προσωπικού σε όλη τη Γενική Κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τα όσα έχει αποσαφηνίσει μέχρι στιγμής ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γ. Κατρούγκαλος, η κινητικότητα δεν θα σχετίζεται σε καμία περίπτωση με απολύσεις και «δεν θα βάζει το πιστόλι στον κρόταφο του υπαλλήλου»
Πιλότο εκτιμάται να αποτελέσει η ήδη εφαρμοσμένη «μίνι» κινητικότητα για την επιστροφή απολυμένων και «διαθέσιμων» υπαλλήλων.
Κατά τα λοιπά, στην ίδια ενότητα, η κυβέρνηση προτείνει, μεταξύ άλλων:
•Μεταρρύθμιση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και εισαγωγή μέτρων για τη μείωση των συσσωρευμένων εκκρεμών υποθέσεων σε διοικητικά δικαστήρια.
•Ενίσχυση της διακυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ και πρόσληψη προέδρου, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια που να εξασφαλίζουν ότι η θέση θα στελεχωθεί με βάση το υψηλότερο επαγγελματικό επίπεδο.
•Αναθεώρηση στρατηγικού σχεδίου κατά της διαφθοράς μέχρι το τέλος του Ιούλη.
•Τροποποίηση και εφαρμογή νομικού πλαισίου για τη δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
•Υιοθέτηση νομοθεσίας κατά του οικονομικού εγκλήματος και έρευνες για την καταπολέμηση της διαφθοράς από πολιτικές παρεμβάσεις σε μεμονωμένες περιπτώσεις.
•Ενίσχυση των ελέγχων σε δημόσιους φορείς, σε «σπάταλους» ΟΤΑ και ιδιαίτερα στις ΔΕΚΟ, σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, και αξιολόγηση των μεγάλων κινδύνων στον κύκλο των δημοσίων συμβάσεων, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ.
http://www.efsyn.gr/arthro/eniaio-misthologio-sto-dimosio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου