Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Θέματα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων

Με τα άρθρα 20 έως 32 τροποποιείται το π.δ. 318/92 και αλλάζει ο τρόπος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Αναλυτικότερα:
Ανώτατα ποσοστά ανά κλίµακα βαθµολόγησηςΜε το άρθρο 20 τροποποιείται το άρθρο 7 του π.δ. 318/92 και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου εισάγεται η έννοια της συγκριτικής αξιολόγησης των υπαλλήλων μέσω του εργαλείου της ποσόστωσης και προσδιορίζονται τα ανώτατα ποσοστά υπαλλήλων που μπορούν να αξιολογηθούν ανά κλίμακα βαθμολογίας.
Κλίµακα βαθµολόγησης κριτηρίων – ΑιτιολογίαΜε το άρθρο 21 αντικαθίσταται η παρ.8 του άρθρου 8 του π.δ. 318/92 και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου ενισχύεται συνεπεία της ποσόστωσης και της αλλαγής του τρόπου αξιολόγησης, η ήδη υφιστάμενη πρόβλεψη περί παράθεσης της ειδικής αιτιολογίας. Ειδικότερα, παράθεση ειδικής αιτιολογίας θα απαιτείται πλέον και για την βαθμολογία 6 (με άριστα το 10) και κάτω.
Μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούµενουΜε το άρθρο 22 προστίθεται παρ. 5 στο άρθρο 10 του π.δ. 318/1992, σύμφωνα με την οποία: «5. Σε περίπτωση αξιολόγησης του υπάλληλου µε µέσο όρο βαθµολογίας της έκθεσης 6 και κάτω, συµπληρώνονται υποχρεωτικά από τον αξιολογητή στο έντυπο αξιολόγησης τα µέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούµενου. Τόσο στην περίπτωση αυτή αλλά και σε κάθε περίπτωση συµπλήρωσης µέτρων βελτίωσης, ο αξιολογητής, µετά το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης, καλεί τον αξιολογούµενο για την αναλυτική παρουσίαση σε αυτόν των προτεινόµενων µέτρων βελτίωσης της απόδοσής του και καλύτερης αξιοποίησης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του. Μετά το πέρας της διαδικασίας του προηγούµενου εδαφίου τίθενται στον οικείο χώρο του εντύπου της έκθεσης η ηµεροµηνία πραγµατοποίησης της συνέντευξης και οι υπογραφές του αξιολογούµενου και του αξιολογητή.».
Έλεγχος τυπικών στοιχείων και ειδικής αιτιολογίας στις εκθέσεις αξιολόγησηςΜε το άρθρο 23 προστίθενται περιπτώσεις γ΄ και δ΄ στην παρ. 2 του άρθρου 13 του π.δ. 318/1992, σύμφωνα με τις οποίες οι υπάλληλοι που ορίζονται για την τήρηση των διατάξεων του π.δ. 318/92 είναι υπεύθυνοι επιπλέον ως προς την έγκαιρη παράδοση ενυπογράφως στην αρχή κάθε έτους των εντύπων αξιολόγησης στους αξιολογούµενους και ακολούθως τη διαβίβαση ενυπογράφως της συµπληρωµένης Έκθεσης από τον αξιολογούµενο στον Εισηγητή, την παραλαβή των εισηγήσεων και την παράδοσή τους ενυπογράφως στους αξιολογητές, εξετάζοντας κάθε φορά την τήρηση των προθεσµιών, και ως προς την υλοποίηση των προτεινόµενων από τον αξιολογητή µέτρων βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούµενου, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην παρ. 5 του άρθρου 10 του π.δ. 318/92.


ΑξιολογητέςΜε το άρθρο 24 τροποποιείται το άρθρο 14 του π.δ. 318/92 όσον αφορά τους αξιολογητές. Εισάγεται ο θεσμός του εισηγητή, ο οποίος είναι ο άμεσα προϊστάμενος του υπαλλήλου και αξιολογητής ορίζεται ο προϊστάμενος της υπερκείμενης μονάδας από εκείνη στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος.
Χρόνος σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησηςΜε το άρθρο 25 τροποποιείται το άρθρο 18 του π.δ. 318/92.Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου με τις διατάξεις του άρθρου αυτού ρυθμίζονται τα θέματα του χρόνου σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης με σκοπό να θεραπευθούν δυσλειτουργίες του παρελθόντος, καθώς η πρακτική έχει αποδείξει ότι οι προθεσμίες σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους ουδέποτε τελεσφόρησαν. Η θέσπιση αποκλειστικών προθεσμιών εντός των οποίων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των υπαλλήλων, καθιστά την αξιολόγηση καθήκον, η παράβαση του οποίου προβλέπεται ήδη να ελέγχεται πειθαρχικά, αλλά και αποτελεσματικότερη. Επίσης, ρυθμίζονται τα θέματα εκείνα για τα οποία χωρίς υπαιτιότητα του υπαλλήλου, δεν συντάσσονταν εκθέσεις αξιολόγησης, διασφαλίζοντας με τις ρυθμίσεις αυτές ότι όλοι οι υπάλληλοι θα αξιολογούνται. Οι ρυθμίσεις αυτές καθίστανται περισσότερο αναγκαίες τώρα που στο σύστημα αξιολόγησης προβλέπεται ένας μόνο αξιολογητής.
Δικαίωμα ένστασηςΜε το άρθρο 26 τροποποιείται το άρθρο 19 του π.δ. 318/92 και παρέχεται το δικαίωμα ένστασης στους υπαλλήλους εκείνους που ο μέσος όρος βαθμολογίας της αξιολόγησης του είναι 6 και κάτω για λόγους μεροληπτικής κρίσης ή πλάνης περί τα πράγματα του αξιολογητή.
Γνωστοποίηση των εκθέσεωνΜε το άρθρο 27 αντικαθίστανται τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 21 του Π.Δ. 318/92, όσον αφορά στον Α' Αξιολογητή και τον Επιθεωρητή, οι οποίοι πλέον με τις τροποποιήσεις των σχετικών άρθρων του Π.Δ. 318/1992 καταργούνται.
Διαδικασία ένστασης- Εξέταση των ενστάσεων- Ειδική Επιτροπή ΑξιολόγησηςΜε τις διατάξεις των άρθρων 28, 29 και 30 αντικαθίστανται συνεπεία των τροποποιήσεων, οι αξιολογητές από τον αξιολογητή και ορίζεται πλέον ως όργανο για την εξέταση των ενστάσεων η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης έναντι του υπηρεσιακού συμβουλίου. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, αποτελείται από Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων κατ’ αρχήν και εφόσον δεν επαρκούν, από Προϊσταμένους Διευθύνσεων.
Καταργήσεις – μεταβατικές διατάξειςΣύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με τα άρθρα 31 και 32 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην ομαλή και εύρυθμη μετάβαση στο σύστημα αξιολόγησης, όπως διαμορφώνεται από τις διατάξεις του νόμου, έτσι ώστε να γίνει ευκολότερα αποδεκτό και ικανό να εφαρμοστεί από το δημοσιοϋπαλληλικό σώμα. Επισημαίνεται ότι δεδομένου του μεταβατικού χαρακτήρα της αξιολόγησης οι εκθέσεις αξιολόγησης του έτους 2013 δεν θα ληφθούν υπόψη για την τρέχουσα διαδικασία της διαθεσιμότητας και της κινητικότητας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: