Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

ΠΟΕ-ΟΤΑ: ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν.4387/2016 ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΕΙ.



Κύριοι Υπουργοί,
Όπως γνωρίζετε, μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού Νόμου 4387/2016 και όλες τις αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που αυτός περιλαμβάνει σε ότι αφορά τις συνταξιοδοτήσεις και τον υπολογισμό ή επαναϋπολογισμό αυτών, και μετά από διάφορες Εγκυκλίους, οδηγίες, συμπληρώσεις κ.λπ. καταλήγουν οι υπηρεσίες προσωπικού και μισθοδοσίας στους Δήμους να είναι υπόχρεοι σύμφωνα με την εγκύκλιο με αριθμ. πρωτ.: 11750/092/13-2-2018 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και του Υπουργείου Εργασίας, στα εξής:
Να αποστείλουν καταστάσεις για κάθε συνάδελφο που έχει συνταξιοδοτηθεί από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 μέχρι και σήμερα και για όσους συνταξιοδοτούνται από εδώ και στο εξής, με στοιχεία ανά μήνα αποδοχών, κρατήσεων υπέρ κύριας σύνταξης, Επικουρικής, Εφάπαξ, Μ.Τ.Π.Υ. σύμφωνα με τις οδηγίες της σχετικής εγκυκλίου με αρχή το έτος 2002 έως την εκάστοτε ημερομηνία συνταξιοδότησης.
Κατόπιν διαφόρων οδηγιών και εγγράφων που έχουν προηγηθεί από το Υπουργείο Εργασίας, και ενώ οι υπηρεσίες είχαν ξεκινήσει να στέλνουν στοιχεία πενταετίας για το ΕΦΑΠΑΞ μόνο, δηλ. αποδοχές και κρατήσεις υπέρ Πρόνοιας, εκδόθηκε η εν λόγω οδηγία και δημιουργήθηκε από ένας πρότυπος πίνακας για ηλεκτρονική συμπλήρωση όλων των ανωτέρω μέσω του Δ.Α.Υ.Κ. από τον Φεβρουάριο του 2018.
Αυτό από μόνο του συνεπάγεται ότι, για όσους συναδέλφους είχε σταλεί ήδη το Δ.Α.Υ.Κ. με την παλιά του μορφή, εμφανίζονται ως εκκρεμείς υποθέσεις στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) και πρέπει μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία να σταλούν ξανά στοιχεία από το 2002.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η άντληση αυτών των στοιχείων και κυρίως με την συνένωση των Δήμων λόγω του Καλλικράτη (Ν.3852/2010), αφορά αρχεία μη μηχανογραφημένα για τα αρχικά έτη, αρχεία από διαφορετικούς πρώην Δήμους, Κοινότητες, Νομικά Πρόσωπα κ.λπ. με δεδομένα που πρέπει να επεξεργασθούν, ώστε ανά μήνα οι εισφορές να συμφωνούν με τις αποδοχές σύμφωνα με τα ποσοστά των κρατήσεων που ίσχυαν.
Καθημερινά δε, δέχονται από τα Ταμεία (τηλεφωνικά και εγγράφως) παρατηρήσεις ότι σε κάποιον μήνα, εν παραδείγματι, δεν συμφωνούν οι αποδοχές με τις κρατήσεις που έγιναν και για ποιόν λόγο αυτό συνέβη και ότι δεν μπορεί έτσι να προχωρήσει η συγκεκριμένη υπόθεση.
Ευλόγως οι υπηρεσίες και οι αρμόδιοι υπάλληλοι αναρωτιούνται:
Πώς είναι δυνατόν να γνωρίζουν τι, πως και γιατί είχε γίνει αυτό όταν οι μισθοδοσίες των μικρών Δήμων και όχι μόνο υπολογίζονταν από εξωτερικούς συνεργάτες, που μπορεί κάποιον μήνα να έχουν χορηγηθεί αναδρομικά για ασαφές χρονικό διάστημα ή να έχει τακτοποιηθεί κάποιο λάθος του προηγούμενου μήνα, ή οτιδήποτε άλλο που δεν μπορούν εύκολα να γνωρίζουν, ή να θυμούνται, ή να αναζητούν; Εφόσον αυτή την απεικόνιση έχουν από τις μισθοδοτικές καταστάσεις πώς μπορούν να αποστείλουν άλλα ποσά εισφορών; Δηλαδή διαφορετικά από αυτά που έχουν παρακρατηθεί από τον εργαζόμενο και έχουν αποδοθεί στα Ταμεία;  Ή μήπως υπάρχει υποχρέωση σε έλεγχο 15ετίας όλου του μισθολογικού βίου του κάθε εργαζόμενου;
Πρέπει να γίνει επιπλέον σαφές ότι, οι υπηρεσίες των Δήμων προκειμένου να αποδώσουν κάθε μήνα τις εισφορές στα Ταμεία, έστελναν τις σχετικές μισθοδοτικές καταστάσεις ώστε να υπάρξει και η σχετική συμφωνία με αυτά. Αυτά τα αρχεία που οφείλουν να έχουν τα Ταμεία που βρίσκονται; Γιατί πρέπει να ξαναγίνει αυτή η δουλειά από τους Δήμους παράλληλα με τον όγκο εργασίας που ήδη υπάρχει; Επίσης μετά την έναρξη λειτουργίας της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (Ε.Α.Π.), γιατί δεν αντλούν από εκεί τα στοιχεία που χρειάζεται το κάθε Ταμείο;
Επίσης, αν όλα αυτά τα στοιχεία αποσταλούν από τους Δήμους, ποια ακριβώς είναι η υποχρέωση από την πλευρά των Ταμείων; Ο υπολογισμός ή επαναϋπολογισμός των συντάξεων ανήκει στις αρμοδιότητες των Δήμων;
Μην ξεχνάτε ότι ο Νόμος 4387/2016 και οι συμπληρωματικές Εγκύκλιοι που ακολούθησαν όσον αφορά στον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών, δημιούργησε πολλαπλές αλλαγές, με ζητήματα που ακόμα και μέχρι σήμερα, σχεδόν δυο (2) χρόνια μετά, να μην έχουν διευκρινιστεί, με αποτέλεσμα δυσχέρειες στην εφαρμογή του και επιπλέον φόρτο εργασίας, των υπαλλήλων και στους Δήμους. 
Τέλος, επειδή υπάρχει από το Ν.4151/2013 η προθεσμία υποβολής του Δ.Α.Υ.Κ. μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την ημέρα παραίτησης του υπαλλήλου, πώς είναι δυνατόν αυτή να παραμένει ως έχει, όταν μέχρι τώρα αποστέλλονταν στοιχεία 5ετίας, μόνο με βασικό μισθό και Μ.Κ. ενώ τώρα απαιτείται ανάλυση 15ετίας με αποδοχές, κρατήσεις, δώρα, χρονοεπιδόματα, και κυρίως έλεγχος για συμφωνία αυτών;

Κύριοι Υπουργοί,
Όπως και εσείς αντιλαμβάνεστε με τις παρούσες συνθήκες αλλά και απαιτήσεις των αρμόδιων Ασφαλιστικών φορέων είναι αδύνατη η ανταπόκριση μέσα στα σφιχτά χρονοδιαγράμματα που βάζει η σχετική Νομοθεσία. Πρέπει με πρωτοβουλία τόσο δική σας όσο και των Ταμείων να υπάρξουν άμεσα τα πιο κάτω:

1.       Να υπάρξει άμεσα αλλαγή στο χρονικό περιθώριο που απαιτείται για την υποβολή του Δ.Α.Υ.Κ.
2.       Να διερευνηθεί ποια από τα στοιχεία που ζητούνται βρίσκονται ήδη στη διάθεση των Ταμείων, του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
3.       Να μην μεταφέρεται στις υπηρεσίες των Δήμων η ευθύνη της καθυστέρησης στη διαδικασία συνταξιοδότησης των συναδέλφων.
4.       Ανάγκη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους Δήμους.

Αναμένουμε το συντομότερο δυνατόν τις δικές σας ενέργειες για την αντιμετώπιση όλων των πιο πάνω καθημερινών προβλημάτων που δημιουργούν σοβαρές αντικειμενικές δυσκολίες τόσο στην συνταξιοδότηση χιλιάδων συναδέλφων όσο και στους εργαζόμενους στους Ο.Τ.Α.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
 Ο Πρόεδρος                                                                           Ο Γενικός Γραμματέας

Νίκος Τράκας                                                                       Βασίλης Πετρόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: