Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Σχετικά με την προσπάθεια κατάργησης της υπερβάλλουσας μείωσης



Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται ότι πολλοί Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού προβαίνουν παράνομα και αυθαίρετα στην περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης  που ισχύει για χιλιάδες συναδέλφους μετά την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου (Ν.4024/2011) και κατ’ εφαρμογή του υπ΄ αριθ. πρωτ.: 2/3057/ΔΕΠ/23-3-2015 εγγράφου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Το ανωτέρω έγγραφο με την επίκληση των διατάξεων του άρθρου τρίτου, παρ.22 του Ν.3845/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις διατάξεις του άρθρου 2, παρ.22 του Ν.3899/2010 που αναφέρεται σε «όσοι υπάλληλοι από 1-1-2010 έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί… δικαιούνται μόνο το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάσσονται… χωρίς να διατηρούν ως προσωπική διαφορά τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στο φορέα από τον οποίο μετατάχθηκαν…» υιοθετεί λανθασμένα μία ανάλογη αυθαίρετη ερμηνεία και για την υπερβάλλουσα μείωση η οποία προβλέφθηκε στην παρ.2 του άρθρου 29 του Ν.4024/2011 στοχεύοντας στην περικοπή της και την περαιτέρω συρρίκνωση των μισθολογικών μας απολαβών.
Περαιτέρω, παραβλέπουν και ξεχνούν-τυχαία άραγε;-να αναφερθούν στην ισχύ της Πράξης 211/2013 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι΄ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Συνεδρίαση 22η/4-7-2013), το οποίο έκρινε με απόλυτη σαφήνεια ότι, «τέτοιες επιπλέον αποδοχές, τις οποίες δε δικαιούνται να λαμβάνουν ως προσωπική διαφορά… δεν αποτελεί η υπερβάλλουσα  του 25% μείωση των συνολικών μηνιαίων αποδοχών τους μετά την ένταξή τους στους νέους βαθμούς και μισθολογικά κλιμάκια του Ν.4024/2011… διότι δεν καταβάλλεται… ως διαφορά που προέκυψε από τυχόν επιπλέον αποδοχές… αλλά καταβάλλεται εξαιτίας της  μείωσης των αποδοχών που ελάμβαναν…».
Είναι δε γνωστό στη διοικητική πρακτική και νομοθεσία ότι καμία εγκύκλιος δεν έχει μεγαλύτερη ισχύ από μία Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Όπως, επίσης, μία Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα μπορούσε να επανεξεταστεί και να ακυρωθεί μόνο από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Κι επειδή κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα, είναι προφανές ότι η εν λόγω Πράξη 211/2013 (Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου) είναι σε πλήρη ισχύ και μόνο υπό το πρίσμα της δύναται να ερμηνεύεται η υπερβάλλουσα μείωση.
Στην περίπτωση δε αυτή έχουμε το παράλογο, καθώς μέχρι σήμερα αν υπήρχε διαφωνία μεταξύ Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και Ελεγκτικού Συνεδρίου ίσχυε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την οποία το Υπουργείο το Οικονομικών ήταν υποχρεωμένο να την αποδεχτεί, γιατί εκτός των άλλων, στις περισσότερες περιπτώσεις, υπήρχαν μειώσεις αποδοχών. Στην περίπτωση της υπερβάλλουσας μείωσης το Υπουργείο Οικονομικών-Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επιμένει στην άποψή του και προσπαθεί με κάθε τρόπο, με παρεμβάσεις του και ανεφάρμοστες εγκυκλίους να επιβάλλει την άποψή του προκαλώντας σύγχυση και αναστάτωση για άλλη μια φορά στις υπηρεσίες.
Παραβλέποντας τόσο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους όσο και ορισμένες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. ότι, η καταβολή της υπερβάλλουσας μείωσης έχει ελεγχθεί και εγκριθεί στη 1η μισθοδοσία του υπαλλήλου από τους Επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Κατόπιν όλων των πιο πάνω, οι Σύλλογοι-Μέλη της Ομοσπονδίας καλούνται να παρέμβουν ΑΜΕΣΑ στις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. που εντελώς αυθαίρετα και παράνομα προβαίνουν στην περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης της παρ.2 του άρθρου 29 του Ν.4024/2011.
Υπενθυμίζοντας ότι ειδικά για όσους συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Ενδοαυτοδιοικητικής Κινητικότητας του άρθρου 30 του Ν.4223/2013 όπως ισχύει, η καταβολή της υπερβάλλουσας μείωσης πρέπει να συνεχίσει να καταβάλλεται σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών (αριθμ. πρωτ.: οικ.36871/26-9-2014) και το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει ανακληθεί.
Το παρόν έγγραφο κοινοποιείται και στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Νίκο Βούτση που παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας (έγγραφα και προσωπικές συναντήσεις) αποφεύγει να πάρει θέση με αποτέλεσμα να υπάρχει νέα περικοπή των αποδοχών των εργαζομένων. Η νεομνημονιακή συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. φαίνεται ότι επιθυμεί την κατάργηση της «υπερβάλλουσας μείωσης» και σχεδιάζει και την περαιτέρω περικοπή των αποδοχών των εργαζομένων. Σε αυτά όμως τα σχέδια τους θα βρουν απέναντι το σύνολο των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

       Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γεν. Γραμματέας

Θέμης Μπαλασόπουλος                                                      Βασίλης Πετρόπουλος



 ΠΡΑΞΗ 0211 ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ I ΤΜΗΜΑ


ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ

ΣΤΟ I ΤΜΗΜΑ
Αποτελούμενο από την Πρόεδρο του Κλιμακίου, Κωνσταντίνα Ζώη, Σύμβουλο, και τα μέλη Αικατερίνη Μποκώρου (εισηγήτρια) και Χρυσούλα Μιχαλάκη, Παρέδρους.
Συνεδρίασε στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται στην Αθήνα, στις 4 Ιουλίου 2013.
Για να αποφανθεί, ύστερα από σχετική διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Κορινθίας και του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «ΑΝΕΛΙΞΗ» του Δήμου Βέλου - Βόχας, αν πρέπει να θεωρηθεί το 4, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του εν λόγω νομικού προσώπου.
Αφού μελέτησε τα στοιχεία του φακέλου
και
έλαβε υπόψη
Την 34/13.3.2013 έγγραφη γνώμη του Παρέδρου στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο Δημητρίου Κοκοτσή, κωλυομένου του Αντεπιτρόπου Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
Σκέφθηκε κατά το νόμο
Ι. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Κορινθίας αρνήθηκε, με την 1/2013 πράξη της, τη θεώρηση του 1, οικονομικού έτους 2013, χρηματικού εντάλματος πληρωμής, ποσού 1.456,03 ευρώ, του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) «ΑΝΕΛΙΞΗ» του Δήμου Βέλου - Βόχας, που αφορά στην καταβολή αποδοχών μηνός Ιανουαρίου 2013 στη φερόμενη ως δικαιούχο Σοφία Μεντζέλου, η οποία υπηρετεί στο ως άνω νομικό πρόσωπο, κατόπιν μετάταξης από το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών (ν.π.δ.δ.). Τη θεώρηση του χρηματικού αυτού εντάλματος αρνήθηκε η Επίτροπος με την αιτιολογία ότι στις ανωτέρω αποδοχές συμπεριλαμβάνεται και ποσό 143,34 ευρώ, που αντιστοιχεί στην υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 παράγραφος 2 του ν.4024/2011, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 22 του ν.3899/2010, ως μεταταγείσα υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατατάσσεται στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού που ανήκει, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4024/2011, χωρίς όμως το δικαίωμα διατήρησης οποιασδήποτε  προσωπικής διαφοράς ή της υπερβάλλουσας μείωσης του άρθρου 29 παράγραφος 2 του ίδιου ως άνω νόμου. Το ν.π.δ.δ. «ΑΝΕΛΙΞΗ» του Δήμου Βέλου – Βόχας, αφού ακύρωσε το χρηματικό αυτό ένταλμα, εξέδωσε σε αντικατάστασή του το 3, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα, ποσού 1.273,33 ευρώ, που αφορά στις αποδοχές μηνός Ιανουαρίου 2013 της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου, και το 4, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα, ποσού 182,70 ευρώ, που αφορά στην προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.4024/2011 υπερβάλλουσα μείωση -η οποία (μείωση) προέκυψε από την κατάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε βαθμό του νόμου αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ίδιου νόμου, σε συνάρτηση με τις αποδοχές που αυτή ελάμβανε κατά τις διατάξεις του προϊσχύοντος (μέχρι 31.10.2011) μισθολογικού νόμου 3205/2003- υπέβαλε, με το 132/20.2.2013 έγγραφο του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, τα ως άνω χρηματικά εντάλματα για θεώρηση, υποστηρίζοντας τη νομιμότητα της εντελλόμενης μ' αυτά δαπάνης, για τους αναφερόμενους στο έγγραφο λόγους. Η Επίτροπος, αφού θεώρησε το 3, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα, αρνήθηκε τη θεώρηση του 4, οικονομικού έτους 2013, χρηματικού εντάλματος για τον αναφερόμενο στην πράξη επιστροφής λόγο, με συνέπεια να ανακύψει διαφωνία, για την άρση της οποίας, νομίμως απευθύνεται, με την από 26.2.2013 έκθεσή του, στο Κλιμάκιο τούτο.
ΙΙ. Ο ν.3845/2010 «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη-μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο» (ΦΕΚ Α΄ 65)  ορίζει, στην παράγραφο 22 του άρθρου τρίτου, ότι: «Όσοι από 1.1.2010 έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί, καθώς και όσοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται εφεξής, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας από οποιονδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, σε άλλο φορέα του δημό­σιου τομέα, δικαιούνται μόνον το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάσσονται ή μεταφέρονται, χωρίς να διατηρούν ως προσωπική διαφορά τυχόν επι­πλέον αποδοχές που ελάμβαναν στο φορέα από τον οποίο μετατάχθηκαν ή μεταφέρθηκαν. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται. ...». Περαιτέρω, ο ν.4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» (ΦΕΚ Α' 226), στο άρθρο 29, ορίζει ότι: «1.  Οι υπάλληλοι που εντάσσονται στους νέους βαθ­μούς, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου άρ­θρου, λαμβάνουν το βασικό μισθό του βαθμού αυτού, ενώ όσοι εξ αυτών έχουν πλεονάζοντα χρόνο στον ίδιο βαθμό εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού αυτού... . 2. Σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του Κεφαλαίου αυτού προκύπτουν συνολικές μηνιαίες α­ποδοχές μεγαλύτερες από αυτές που έπαιρναν οι δικαι­ούχοι τους κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ι­σχύος του παρόντος Κεφαλαίου, η προκαλούμενη αύξη­ση καταβάλλεται ως εξής: α) ...  . Εφόσον προκύπτει μείωση η οποία είναι μεγαλύτερη κατά ποσοστό του 25% των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ι­σχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, «χωρίς στην ανωτέρω σύγκριση να λαμβάνεται υπόψη το ποσό που καταβάλλεται ως επίδομα θέσης ευθύνης» (η εντός εισαγωγικών φράση προστέθηκε με την παρ.3 του άρθρου 3 της ΠΝΠ 16/16.12.2011, ΦΕΚ Α' 262, και ισχύει από τότε που ίσχυσε ο ν.4024/2011), η συνο­λική μείωση κατανέμεται ως εξής: α) 25% μείωση επί των αποδοχών που ελάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ι­σχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου με την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, β) η υπερβάλλουσα μείωση ισόποσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών το οποίο αρχίζει ένα έτος μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου», ενώ με την παρ.2 της υποπαρ. Γ1 του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (ΦΕΚ Α' 222/12.11.2012) ορίζεται ότι: «Αναστέλλεται μέχρι 31.12.2016, η εφαρμογή των διατάξεων ... της περίπτωσης β΄ του τελευταίου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4024/2011 (Α΄ 226). Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν από 31.10.2012». Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι από 1.1.2010 υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μετατάσσονται από δημοτικό ν.π.δ.δ σε άλλο δημοτικό ν.π.δ.δ. δικαιούνται μόνο το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάσσονται, χωρίς να διατηρούν ως προσωπική διαφορά τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στο ν.π.δ.δ. από το οποίο μετατάχθηκαν. Τέτοιες επιπλέον αποδοχές, τις οποίες δεν δικαιούνται να λαμβάνουν ως προσωπική διαφορά οι ανωτέρω υπάλληλοι, δεν αποτελεί η υπερβάλουσα του 25% μείωση των συνολικών μηνιαίων αποδοχών τους, μετά την ένταξή τους στους νέους βαθμούς και μισθολογικά κλιμάκια του ν.4024/2011 (βλ. άρθρο 28 αυτού), σε σχέση με τις μηνιαίες συνολικές αποδοχές που ελάμβαναν ένα μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου, βάσει του προϊσχύοντος μισθολογικού νόμου 3205/2003. Και τούτο διότι η εν λόγω διαφορά μείωσης -η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των παροχών που συνθέτουν την έννοια των μηνιαίων αποδοχών του ν.4024/2011 (βλ. Κλιμ. Ι Τμήμ. 37/2012)- δεν καταβάλλεται στους εν λόγω  υπαλλήλους ως διαφορά που προέκυψε από τις τυχόν επιπλέον αποδοχές που αυτοί ελάμβαναν λόγω της θέσης που κατείχαν στο φορέα από το οποίο μετατάσσονται σε σχέση με τις αποδοχές που δικαιούνται να λάβουν από τη θέση του φορέα στον οποίο μετετάγησαν, δεν συναρτώνται δηλαδή με την κατοχή της θέσης αυτής, αλλά καταβάλλεται εξαιτίας της μείωσης των αποδοχών που λάμβαναν με τον προηγούμενο μισθολογικό νόμο, ανεξαρτήτως του φορέα στον οποίο υπηρετούσαν, λόγω της ένταξής του στους βαθμούς και τα μισθολογικά κλιμάκια των βαθμών του νέου μισθολογικού νόμου. Επομένως, η προβλεπόμενη στην παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4024/2012 υπερβάλλουσα μείωση εξακολουθεί να καταβάλλεται στους δικαιούμενους αυτήν υπαλλήλους που μετατάσσονται και στη νέα τους θέση και μάλιστα στο ύψος που αυτή είχε διαμορφωθεί κατά την 31.10.2012, οπότε και ανεστάλη η εφαρμογή της  περίπτωσης β΄ του τελευταίου εδαφίου της παρ.2 του ως άνω άρθρου 29.
ΙΙΙ. Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα στοιχεία του φακέλου που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, προκύπτουν τα ακόλουθα: Με τη 244/19.12.2012 απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ν.π.δ.δ.  «ΑΝΕΛΙΞΗ» του Δήμου Βέλου – Βόχας μετατάχθηκε στο ανωτέρω ν.π.δ.δ. η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικότητας ΥΕ τραπεζοκόμος, από το ν.π.δ.δ. «Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών» με μεταφορά της θέσης που κατείχε, με την ίδια σχέση εργασίας και το βαθμό που κατέχει, ενώ με τις 2, 4 και 5/2.1.2013 όμοιες αποφάσεις, η προαναφερόμενη υπάλληλος κατετάγη σε συνιστώμενη οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ειδικότητα ΥΕ τραπεζοκόμος και σε κατηγορία κλάδο και βαθμό με τον αναγραφόμενο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό, και μισθολογικό κλιμάκιο, αντίστοιχα.  Για την καταβολή σε αυτήν των αποδοχών της, μηνός Ιανουαρίου 2013, εκδόθηκε αρχικά 1, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, ποσού 1.456,03 ευρώ, τη θεώρηση του οποίου αρνήθηκε η Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι στις ανωτέρω αποδοχές συμπεριλαμβάνεται και ποσό 143,34 ευρώ, που αντιστοιχεί στην υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 παρ.2 του ν.4024/2011, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 22 του ν.3899/2010, ως μεταταγείσα υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατατάσσεται στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού που ανήκει, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4024/2011, χωρίς όμως το δικαίωμα διατήρησης οποιασδήποτε προσωπικής διαφοράς ή της υπερβάλλουσας μείωσης του άρθρου 29 παρ.2 του ίδιου ως άνω νόμου. Στη συνέχεια, κατόπιν ακύρωσης του χρηματικού αυτού εντάλματος, το ν.π.δ.δ εξέδωσε το 3, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα, ποσού 1.273,33 ευρώ, που αφορά στις αποδοχές Ιανουαρίου 2013 της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου, το οποίο και θεώρησε η Επίτροπος, και το υπό κρίση 4, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα, ποσού 182,70 ευρώ, που αφορά στην προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.4024/2011 υπερβάλλουσα μείωση -η οποία (μείωση) προέκυψε από την κατάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε βαθμό του νόμου αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ίδιου νόμου, σε συνάρτηση με τις αποδοχές που αυτή ελάμβανε κατά τις διατάξεις του προϊσχύοντος (μέχρι 31.10.2011) μισθολογικού νόμου 3205/2003- τη θεώρηση του οποίου αρνήθηκε η Επίτροπος θεωρώντας ότι δεν ήρθη ο λόγος της μη νομιμότητας της εντελλόμενης με αυτό δαπάνης. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η προβλεπόμενη από τις διατάξεις της περ.β' του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του ν.4024/2011 υπερβάλλουσα μείωση, η οποία προκύπτει από την κατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού του ως άνω νέου μισθολογικού νόμου, δεν εμπίπτει στην έννοια της προσωπικής διαφοράς από τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβανε από το φορέα από τον οποίο μετατάχθηκε, την οποία δεν δικαιούται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 22 του άρθρου τρίτου του ν.3845/2010 κι, επομένως, νομίμως με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα εντέλλεται η καταβολή αυτής στην υπάλληλο του νομικού προσώπου, στο όνομα της οποίας αυτό έχει εκδοθεί.  Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
Για τους λόγους αυτούς
Αποφαίνεται ότι το 4, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, ποσού 182,70 ευρώ, του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «ΑΝΕΛΙΞΗ» του Δήμου Βέλου – Βόχας  πρέπει να θεωρηθεί.

        Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΡΕΔΡΟΣ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΖΩΗ                                            ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΠΟΚΩΡΟΥ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΣΠΑΣΙΑ ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗ

Εκδόθηκε την 30.12.2013


ΚΑΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠ.ΕΣ.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα,  26 Σεπτεμβρίου  2014
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Αριθ. Πρωτ.: οικ. 36871
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΤΑ

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ
ΠΡΟΣ:

Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας
Ταχ. Δ/νση
: Σταδίου 27
Γραφεία κ.κ. Γενικών Γραμματέων
Τ.Κ.
: 10183 Αθήνα

Πληροφορίες
: Α.Πατσιαβούρα

Τηλέφωνο
: 213-1364380

FAX
: 213-1364383



ΘΕΜΑ:
Ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα και καταβολή υπερβάλλουσας διαφοράς.

Μετά τη διενέργεια μετατάξεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του α. 30 του ν. 4223/2013, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, παρουσιάστηκε ζήτημα στον υπολογισμό των αποδοχών των υπαλλήλων στις νέες υπηρεσίες, καθώς στις αποδοχές τους στο νέο φορέα δεν υπολογίζεται και δεν καταβάλλεται η προσωπική διαφορά, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 του ν. 3899/2010 και του άρθρου 3 παρ. 22 του ν. 3845/2010.
Αναφορικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει, σας γνωρίζουμε ότι η διαφορά μείωσης των αποδοχών δεν συναρτάται με την κατοχή θέσης, αλλά καταβάλλεται εξαιτίας της μείωσης των αποδοχών που λάμβαναν με το προηγούμενο μισθολογικό νόμο, ανεξαρτήτως του φορέα στον οποίο υπηρετούσαν, λόγω της ένταξης τους στους βαθμούς και τα μισθολογικά κλιμάκια των βαθμών του νέου μισθολογικού νόμου (ν. 4024/2011), άποψη που διατυπώνεται στην αριθμ. 211/2013 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι’ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε να ενημερώσετε τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού χωρικής σας αρμοδιότητας, καθώς και τα νπδδ αυτών.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
  • Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
Γενική Δ/νση Μισθών
Δ/νση 22η Μισθολογίου, Τμήμα Β΄
  • Ο ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ


    ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ
     
    ΠΟΕ – ΟΤΑ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:
  • Γραφείο Υπουργού
  • Γραφείο Αναπληρωτή Υπουργού
  • Γραφείο Υφυπουργού
  • Γραφείο Γενικού Γραμματέα
  • Γενικό Δ/ντή Τοπ. Αυτ/σης
  • Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ / Τμήμα ΠΟΤΑ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ
 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


ΑΡΓΥΡΗΣ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
 
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία και περαιτέρω διευκρίνιση.


ΚΕΔΕ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

  1. Για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκή βοήθειας για τους Απόρους» 2014-2020, η θέση της ΚΕΔΕ είναι ότι οι Δήμοι πρέπει και μπορούν να έχουν το πρώτο ρόλο ως «Επικεφαλής εταίροι», διότι πληρούν μια σειρά από κριτήρια όπως της εγγύτητας, της  συμπληρωματικότητας, της ιδιαιτερότητας και της αποκέντρωσης των παρεχομένων κοινωνικών υπηρεσιών. Παράλληλα θέση της ΚΕΔΕ αποτελεί η οριζόντια κατανομή του προϋπολογισμού του προγράμματος βάσει των επίσημων δεικτών ανεργίας, του ποσοστού της φτώχειας αλλά και των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων των Ο.Τ.Α. α. βαθμού.
  2. Για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα η θέση της ΚΕΔΕ είναι να γίνει επέκταση της εφαρμογής του μέτρου σε όλους τους Δήμους της χώρας.
  3. Για το Πρόγραμμα Κοινωνικής Συνοχής στο πλαίσιο του νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και των ΠΕΠ η ΚΕΔΕ ζητά την έγκαιρη προκήρυξη όλων των κοινωνικών δομών και προγραμμάτων που προβλέπονται στα ΠΕΠ (κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά συσσίτια, ΚΗΦΗ, υπνωτήρια κ.α.) με τη διασφάλιση των αντίστοιχων πόρων.
  4. Για τη δράση «ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» (Παιδικοί, Βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΔΑΠ- ΚΔΑΠ/ΜΕΑ), στο πλαίσιο του οποίου σήμερα λειτουργούν περίπου 1. 839 Δημοτικές Δομές φύλαξης παιδιών, προτεραιότητες για την ΚΕΔΕ είναι:
  • Η αύξηση του ετήσιου προϋπολογισμού του προγράμματος σε 250.000.000.€ για τη σχολική χρονιά 2015-2016, αλλά και για όλη την προγραμματική περίοδο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, για να διασφαλισθεί η συνέχιση λειτουργίας των υφισταμένων δομών αλλά και να δοθεί η δυνατότητα ένταξης νέων δομών. Και αυτό δεδομένου ότι  για  τη σχολική χρονιά 2014 – 2015 ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανήλθε στο ποσό των 200.000.000.€  και καλύφθηκαν περίπου  80.400 θέσεις παιδιών.
  1. Για το Πρόγραμμα « ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», στο πλαίσιο του οποίου λειτουργούν 879 Δομές εξυπηρετώντας περίπου 80.000 ωφελούμενους, με  3673  εργαζόμενους, η ΚΕΔΕ ζητά τη  συνέχιση λειτουργίας του υφιστάμενου προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» καθώς και τη συνέχιση εργασίας του υφιστάμενου προσωπικού.

Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

Στους δήμους οι «τρύπες» του ΕΣΠΑ

Στον αέρα βρίσκονται μια σειρά έργα που έχουν υπαχθεί σε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 και εκτελούνται από δήμους όλης της χώρας. Η εκτέλεση αυτών των έργων έχει διακοπεί στο μεγαλύτερο μέρος καθώς το εν λόγω πρόγραμμα έχει λήξει και δεν υπάρχει πλέον χρηματοδότηση.
Ταυτόχρονα όμως, απειλητικά προβάλλει ο κίνδυνος να κληθούν οι δήμοι να πληρώσουν το κόστος, αφού οι εργοληπτικές εταιρείες κινούν τις διαδικασίες της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 1418/84, απαιτώντας από αυτούς την καταβολή της συνολικής ζημίας που έχουν υποστεί λόγω της διακοπής των εργασιών.
Το πρόβλημα αυτό υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης, με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη. Στην επιστολή αυτή ο κ. Πατούλης επικεντρώνει στην υποχρηματοδότηση των υλοποιούμενων έργων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), με αποτέλεσμα τη διακοπή εργασιών για το μεγαλύτερο μέρος των εκτελούμενων έργων των δήμων, καθώς και στο αίτημα για παράταση της περιόδου επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-13 μέχρι τις 31.12.2016, ως άμεση και φυσική συνέπεια του προβλήματος που έχει προκύψει.
Επιπλέον, όπως επισημαίνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου της ΚΕΔΕ, «καθίσταται σαφές ότι το ζήτημα της έγκαιρης πληρωμής των εταιρειών για τα υλοποιούμενα έργα του ΕΣΠΑ 2007-13, λόγω της μη χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετακυλίεται προς τους δήμους, με τη δημιουργία τεράστιων ευθυνών για τις δημοτικές αρχές (δημοσιονομικές, ποινικές, πειθαρχικές κ.λπ.), από την πιθανή ματαίωση των έργων, αλλά και την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί για τη χρηματοδότησή τους».
Σύμφωνα με τα επεξεργασμένα, έως σήμερα, στοιχεία από την έρευνα της ΚΕΔΕ, για 113 δήμους (δηλαδή το 1/3 των δήμων της χώρας), υπάρχουν 387 έργα συνολικού συμβασιοποιημένου προϋπολογισμού περί τα 600 εκατ. € για τα οποία έχει γίνει διακοπή εργασιών. Για το σύνολο των δήμων το συνολικό ποσό των συμβάσεων για τις οποίες οι εργοληπτικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε διακοπή εργασιών εκτιμάται περί το 1,2 δισ. €.

Ζητά πρωτοβουλίες

Στην επιστολή του ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ζητεί από τον Γ. Σταθάκη να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη διευθέτηση του προβλήματος, ενώ ενημερώνει για τη βούληση της Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού να πράξει το ίδιο.
Συγκεκριμένα η ΚΕΔΕ σχεδιάζει επαφές με την αρμόδια επίτροπο για το ΕΣΠΑ Κ. Κρετού, με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζ.-Κ. Γιούνκερ, καθώς και παράλληλη ενημέρωση των μελών της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Περιφερειών όπως και των αντίστοιχων ΚΕΔΕ, άλλων ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ευρωπαϊκό μέτωπο υποστήριξης του ελληνικού αιτήματος για παράταση της περιόδου επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-13 μέχρι τις 31.12.2016.
 http://www.efsyn.gr/arthro/stoys-dimoys-oi-trypes-toy-espa

ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΑΒΟΥΝ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ!


Έρχεται η ανάπτυξη!
Άρθρο 22
Αντισταθμιστικά οφέλη
Αντισταθμιστικά οφέλη παρέχονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού της περιοχής στην οποία θα δημιουργηθεί εγκατάσταση διάθεσης ραδιενεργών αποβλήτων. Τα αντισταθμιστικά οφέλη έχουν κοινωνικό, οικονομικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, ή άλλο χαρακτήρα, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Ο αρμόδιος για την ΕΕΑΕ υπουργός συνεργάζεται με τους αρμόδιους φορείς και παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης  για τη μορφή και το ύψος των αντισταθμιστικών οφελών, τα οποία καθορίζονται με κοινή απόφαση του αρμόδιου για την ΕΕΑΕ υπουργού και των καθ’ ύλην αρμόδιων υπουργών.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

ΥΓ ραδιενεργά απόβλητα μπορούμε να έχουμε εντός κατοικημένων περιοχών. Πρόσφυγες πολέμου οικονομικούς και περιβαλλοντικούς μετανάστες , όχι.
                                                                                                                                             Ι.Μ.

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Μας ψεκάζουν;


ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ στην λήθη

Τι χρειάζεται αυτός ο τόπος; Αυτός ο τόπος «χρειάζεται Μεταξάδες» έλεγε από βήματος Βουλής ο χρυσαυγίτης υποφυρερίσκος, ο βουλευτής Παππάς. Όσο για τους  Γεωργιάδη – Βορίδη ήταν βουλευτές του ΛΑΟΣ όταν ο τότε αρχηγός τους, ο Καρατζαφέρης, επισκεπτόταν ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου 2011 το σπίτι του Μεταξά σε ένδειξη… «σεβασμού και μνήμης». Η δε «Καθημερινή» δεν έλειψε ποτέ από τα εκδοτικά εκείνα συγκροτήματα που επιδαψιλεύουν δάφνες στον «πατριώτη» Μεταξά που «είπε το Όχι». Μάλιστα η «Καθημερινή» το έχει πάει και παραπέρα. Ειδικά σε εκείνο το αφιέρωμά της για τον φασίστα Μεταξά, στις 4/8/2007 (ανήμερα, δηλαδή, της κήρυξης της δικτατορίας της «4ης Αυγούστου») όταν και ισχυριζόταν ότι η διακυβέρνηση Μεταξά, εκτός από πατριωτική» που ήταν, πορεύτηκε και με «χαρακτηριστικά φιλολαϊκού» καθεστώτος…


Είναι αλήθεια, λοιπόν, ότι ο Μεταξάς είπε «Όχι» το 1940; Το δικό του «Όχι» γιορτάζουμε τη Δευτέρα; Η’ μήπως ισχύει εκείνο που έλεγε για τον Μεταξά ο κεντρώος πολιτικός, ο Καφαντάρης, ότι δηλαδή: «Είπε το ΟΧΙ, ο μόνος Έλληνας που θα μπορούσε να πει το ΝΑΙ»; .


Όπως θα δούμε, το «Όχι» του Μεταξά δεν ήταν «Όχι» κατά του φασιστικού Άξονα. Δεν είχε φυσικά καμία σχέση με το «Όχι» του ελληνικού λαού. Το «όχι» του Μεταξά ήταν ένα τόσο δα … μικρούλι και ξέπνοο «όχι».


Το λέμε εξαρχής και θα το εξηγήσουμε:


Σε εκείνες τις ιστορικές συνθήκες το «όχι» του Μεταξά ήταν το «Ναι» του φασιστικού καθεστώτος της μεταξικής δικτατορίας υπέρ της Αγγλίας και όχι υπέρ των ελευθεριών του ελληνικού λαού. Και τούτο για δύο λόγους:


Πρώτον, διότι το ελληνικό κράτος, οι προύχοντες, οι κοτζαμπάσηδες του ελληνικού κράτους (και όχι φυσικά ο πένητας ελληνικός λαός) είχαν άρρηκτους δεσμούς διαπλοκής με το βρετανικό κεφάλαιο. Δεύτερον, διότι σε κρίσιμες στιγμές (όπως ένας Παγκόσμιος Πόλεμος) οι επιλογές στρατοπέδου από τους «Μεταξάδες» δεν γίνονται με βάση την ιδεολογία τους. Οι «Μεταξάδες» επιλέγουν συμμάχους σύμφωνα με τα ταξικά συμφέροντα που αυτοί εκπροσωπούν. Και τα ταξικά συμφέροντα που εκπροσωπούσε ο Μεταξάς και το καθεστώς του, ήταν απολύτως εξαρτημένα και διασυνδεδεμένα με την Αγγλία. Γεγονός που δεν θα μπορούσε να παραβλέψει ο – και κατά τα άλλα – πολύ καλός φίλος του Γκαίμπελς, ο Μεταξάς.

Αυτός ήταν ο «πατριώτης» που είπε το «Όχι» κατά του ναζισμού και του φασισμού;…
Για να αντιληφθεί κανείς τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα που παίζονταν στην Ελλάδα και το μέγεθος της οικονομικής επιρροής της Αγγλίας στη χώρα είναι ενδεικτικό το εξής στοιχείο:
Το εξωτερικό χρέος της χώρας το 1932 έφτανε τα 1,022 δισεκατομμύρια χρυσά φράγκα, ενώ το εσωτερικό χρέος ήταν 144 εκατομμύρια χρυσά φράγκα. Βασικοί δανειστές της χώρας και κάτοχοι των ελληνικών χρεογράφων ήταν ο οίκος «Hambro» του Λονδίνου, το συγκρότημα «Speyer and Co» της Ν. Υόρκης και η Εθνική Τράπεζα Αθηνών. Το 67,42% του εξωτερικού χρέους ήταν αγγλικά κεφάλαια, το 9,88% ήταν κεφάλαια των ΗΠΑ, το 7,52% ήταν γαλλικά κεφάλαια, το 5,40% σουηδικά, το 3,44% βελγικά. Μόλις το 1,7% ήταν γερμανικά και μόλις το 1,65% ήταν ιταλικά.


ΠΟΕ-ΟΤΑ: ΤΟ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΑΕΔ



Σε απάντηση του υπ΄ αριθμ. πρωτ.: 319/29-7-2015 εγγράφου σας με το οποίο παρέχονται νέες διευκρινήσεις επί της υλοποίησης της Δημόσιας Πρόσκλησης 2/2015 του Ο.Α.Ε.Δ., έχουμε να επισημάνουμε τα κατωτέρω, διατυπώνοντας την έντονη δυσφορία μας για την παντελή απουσία συνεργασίας από πλευράς των υπηρεσιών σας.
1.       Με το υπ΄ αριθμ. πρωτ.: 801/22-7-2015 έγγραφό μας, θέσαμε με απόλυτη σαφήνεια, αφενός το νόμιμο της απασχόλησης των υπαλλήλων της ειδικότητας Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων, ότι δηλαδή δεν μπορούν να εργαστούν στην καθαριότητα, αφετέρου την απόφασή μας να προσφύγουμε στις κατά τόπους Επιθεωρήσεις Εργασίας σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστωθεί η μη νόμιμη απασχόλησή τους.
2.       Με το επίμαχο υπ΄ αριθμ. πρωτ.: 319/29-7-2015 έγγραφό σας, στην υπ’ αριθμ.3 διευκρινιστική σας παράγραφο, κάνετε σαφή αναφορά στην απασχόληση στην καθαριότητα της ειδικότητας Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων, αγνοώντας επιδεικτικά τις νόμιμες επισημάνσεις που ανωτέρω αναφέραμε.
3.       Από το περιεχόμενο των δύο Παραρτημάτων της Πρόσκλησης συνάγονται ευθέως τα εξής:
[α] στο μεν Παράρτημα Α’ περιγράφονται και προβλέπονται διακριτά και οι ειδικότητες Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων και Υ.Ε. Βοηθητικών Εργασιών Καθαριότητας
[β] στο δε Παράρτημα Β’ ορίζονται τα προσόντα που κατά Νόμο απαιτούνται και για τις δύο ως άνω ειδικότητες.
Είναι σαφές ότι αν και εξ αρχής είναι σε γνώση σας ότι στην Πρόσκληση 2/2015 που δημοσιοποιήσατε, η ειδικότητα Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων είναι απολύτως διακριτή από την αντίστοιχη που αφορά στην απασχόληση στην καθαριότητα και παρά την έγγραφη όχλησή μας, εσείς επανήλθατε εγγράφως με νέες διευκρινήσεις, εμμένοντας στην εκτός Νόμου θέση για την απασχόληση στην καθαριότητα και της ειδικότητας Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων με την επισήμανση «Η αποδοχή ή όχι της θέσεως εργασίας στην ειδικότητα Υ.Ε. «Γενικών Καθηκόντων»-Απασχολούμενοι στην Καθαριότητα» θα κατατίθεται εγγράφως στον επιβλέποντα φορέα από τον ωφελούμενο».
Κατόπιν όλων των πιο πάνω, θεωρώντας άκρως αντιδεοντολογικό αλλά και προσβλητικό το γεγονός ότι, μετά την αποστολή του υπ΄ αριθμ. πρωτ.: 801/22-7-2015 εγγράφου μας, δεν μας κοινοποιήσατε το επίμαχο έγγραφό σας, δηλώνουμε ότι εισάγετε και υιοθετείτε νέα διαδικασία λειτουργίας, την οποία βεβαίως και δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε, αλλά ούτε και θα επιτρέψουμε να υλοποιηθούν οιασδήποτε μορφής σκοπιμότητες και παράνομες ενέργειες.
Είναι μη κατανοητή η εμμονή σας για τη μη νόμιμη απασχόληση εργαζομένων, με αποτέλεσμα να εκθέτετε σε κίνδυνο τόσο τους ίδιους όσο και τους φορείς που πιθανόν θα τους απασχολούσαν παράνομα, αφού σας καταστήσαμε γνωστό ότι θα προσφύγουμε στις κατά τόπους Επιθεωρήσεις Εργασίας.
Τέλος, επιφυλασσόμενοι όλων των νομίμων δικαιωμάτων μας, σας καλούμε για μια ακόμα φορά να ανακαλέσετε ΑΜΕΣΑ το περιεχόμενο των εγγράφων σας, σε ότι αφορά στην απασχόληση της ειδικότητας Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων στην καθαριότητα και να εναρμονιστείτε με τις απόψεις της Ομοσπονδίας μας, οι οποίες εδράζονται στη σχετική με το θέμα νομοθεσία, κοινοποιώντας μας τις σχετικές ενέργειές σας.
Τέλος, οι πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Εσωτερικών και Εργασίας καλούνται να παρέμβουν ώστε να ανακληθούν τα έγγραφα των «αναρμοδίων» υπηρεσιών. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλώνουμε ότι θα καταθέσουμε ΑΝΑΦΟΡΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναλαμβάνοντας και αυτοί την ευθύνη στα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην εφαρμογή του Προγράμματος.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
       Ο Πρόεδρος                                                                        Ο Γεν. Γραμματέας

Θέμης Μπαλασόπουλος                                                          Βασίλης Πετρόπουλος

Χορήγηση κανονικής άδειας των υπαλλήλων που επαναφέρθηκαν κατ’ εφαμογή των διατάξεων του ν.4325/2015

ΘΕΜΑ: Χορήγηση κανονικής άδειας των υπαλλήλων που επαναφέρθηκαν κατ’ εφαμογή των
διατάξεων του ν.4325/2015
Κατόπιν ερωτημάτων υπηρεσιών και μεμονωμένων υπαλλήλων σχετικά με τη δικαιούμενη
κανονική άδεια όσων επαναφέρθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4325/2015
«Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική
Διακυβέρνηση- Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 47) σας γνωρίζουμε ότι:
Οι υπάλληλοι οι οποίοι επανήλθαν στις υπηρεσίες τους βάσει των ανωτέρω διατάξεων α)
δικαιούνται, λόγω του εξαιρετικού χαρακτήρα του μέτρου της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης
εκ του νόμου υπαγωγής σε αυτό, να λάβουν το υπόλοιπο της κανονικής άδειας του 2013 κατά το
έτος 2015, κατά το οποίο καθίσταται δυνατή η άσκηση των θεμελιωμένων δικαιωμάτων αυτών β)
δεν θεμελιώνουν δικαίωμα κανονικής άδειας για το έτος 2014 λόγω της μη άσκησης καθηκόντων
καθόλο το έτος (σχετική η με αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.51/ 590 /οικ. 14346/29.5.2008 εγκύκλιος της
Υπηρεσίας μας,) και γ) δικαιούνται την κανονική άδεια του τρέχοντος έτους, εφόσον
τοποθετήθηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία εντός του ημερολογιακού έτους, υπό τους όρους της αριθμ.
ΔΙΔΑΔ/Φ.51/ 590 /οικ. 14346/29.5.2008 Εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας «Χορήγηση αδειών
σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα και τον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών
Υπαλλήλων».
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δ.ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο):
1. Υπουργεία, Γενικές ή Ειδικές Γραμματείες

Εάν οι εκλογές....


Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Le Monde: Η οικογένεια Πατατόπουλου

Είναι μία τυπική ελληνική οικογένεια. Πρόκειται για την οικογένεια Πατατοπούλου -επώνυμο που αντλεί από το γεγονός ότι απεικονίζεται με τη μορφή πατατών- και η οποία αναλαμβάνει να εξηγήσει τους Γάλλους με απλό τρόπο την επίδραση των μέτρων λιτότητας στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Μέσω ενός animation η Le Monde, η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία γαλλική εφημερίδα, παρουσιάζει το χρονικό της λιτότητας στη χώρα μας.
Πρωταγωνιστές του animation: η μητέρα Σοφία, ο πατέρας Αλέξης, ο γιος Περικλής και ο παππούς Γιώργος.
Την εμφάνιση της στο βίντεο κάνει πρώτη η μαμά Πατατοπούλου, η οποία μέχρι το 2009 είχε ένα συνοικιακό μαγαζί χαρτικών, το οποίο αναγκάστηκε να κλείσει λόγω της αύξησης της φορολογίας και της πτώσης του τζίρου. Όπως αναφέρει η Le Monde το 2012 το επίδομα ανεργίας μειώθηκε από τα 461,5 ευρώ στα 360 ευρώ και μιας και η Σοφία είναι άνεργη πάνω από έναν χρόνο, δεν λαμβάνει απολύτως τίποτα.
Ο μπαμπάς της οικογένειας, ο Αλέξης Πατατόπουλος είναι δημόσιος υπάλληλος σε υπουργείο. Όπως επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα στο ευφάνταστο animation της, το 2010 περίπου 160.000 δημόσιοι υπάλληλοι είτε απολύθηκαν είτε μπήκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας. Ο πατέρας Πατατόπουλος δεν έχασε τη δουλειά του, όμως έχασε άλλα πολλά. Πρώτα έχασε τον 13ο και 14ο μισθό. Και μετά; Είδε τις άποδοχές του να μειώνονται από τα 1.400 ευρώ στα 900. Με την Σοφία άνεργη και χωρίς επίδομα, η οικογένεια πρέπει τώρα να ζήσει με αυτό το ποσό, δίνοντας μάλιστα και 600 ευρώ για τον ΕΝΦΙΑ.
Στο προσκήνιο μπαίνει στη συνέχεια ο γιος των Πατατοπουλέων, ο Περικλής. Όπως και οι περισσότεροι νέοι Έλληνες μεταξύ 25 και 35 συνεχίζει να ζει με τους γονείς του. Ο Περικλής θεωρείται από τους τυχερούς… και αυτό γιατί σε αντίθεης με τους φίλους του δεν είναι άνεργος. Αν και πριν την κρίση ο Περικλής κέρδιζε τον μήνα 2.000 ευρώ, τώρα παίρνει 1.450 ευρώ. Είδε τον μισθό του να μειώνεται κατά 1/4, αλλά παρόλ’αυτά θεωρείται «προνομιούχος».
Τελευταίος την εμφάνιση του κάνει ο παππούς Γιώργος. Στα 64 του ανήκει στο 1/4 του γερασμένου ελληνικού πληθυσμού, τους συνταξιούχους, οι οποίοι αντιστοιχούν σε 2,6 εκατομμύρια. Με το δημογραφικό πρόβλημα να πιέζει τον προϋπολογισμό η Le Monde τονίζει ότι το ελληνικό κράτος έχει προχωρήσει σε κολοσσιαίες μειώσεις στις συντάξεις. Έτσι, ο παππούς Πατατόπουλος από εκεί που το 2009, έπαιρνε 1250 ευρώ μεικτά σύνταξη, τώρα παίρνει 980 ευρώ. Σε αυτό το σημείο, σημειώνεται ότι ο γιος του Αλέξης Πατατόπουλος αντίστοιχα δεν θα είναι συνταξιούχος σε αυτή την ηλικία, καθώς το όριο ηλικίας έχει αυξηθεί στα 67 έτη.
Με αυτά τα δεδομένα η εφημερίδα σχολιάζει και τη νέα αύξηση στο κόστος ζωής λόγω των ανατιμήσεων που φέρνει η αύξηση του ΦΠΑ. Στο τέλος του animation αναφέρεται επίσης μέσα σε 5 χρόνια ύφεσης, το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 26%, τα εισοδήματα των πολιτών μειώθηκαν κατά 35% και συνολικά 200.000 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο, μειώνοντας κι άλλο τις προοπτικές ανάκαμψης.
Η οικογένεια… Πατατοπούλου δεν είναι τίποτε άλλο από το χαρακτηριστικό παράδειγμα του τεράστιου αντίκτυπου της κρίσης και των μέτρων λιτότητας στους Ελληνες, καταλήγει στο βίντεο της η Le Monde.

http://www.dailymotion.com/video/x2zk4qb_l-impact-de-la-crise-en-grece-explique-en-patates_news