Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ: ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΤ ΑΔΕΔΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Με αφορμή τα εγκαίνια της 84ης Διεθνούς Έκθεσης που πραγματοποιούνται από τον πρωθυπουργό, στη Θεσσαλονίκη, η Εκτελεστική Γραμματεία του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ ΚΟΖΑΝΗΣ σας καλεί στο συλλαλητήριο που διοργανώνεται το Σάββατο 7 του Σεπτέμβρη, ώρα 18:00, στο Άγαλμα Βενιζέλου.
Με την φροντίδα του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κοζάνης η μετακίνηση (μετάβαση-επιστροφή) όσων επιθυμούν να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο, θα γίνει με μισθωμένο λεωφορείο που θα αναχωρήσει για Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 07 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 9.00 π.μ από την κεντρική πλατεία της Κοζάνης (μπροστά από το Δημαρχείο).
Διεκδικούμε:
  1. Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Υπολογισμό της διετίας 2016 και 2017 στη μισθολογική εξέλιξη. Νέο μισθολόγιο για το 2020 που θα αποκαθιστά σταδιακά τα εισοδήματα, θα αίρει τις αδικίες και θα επαναφέρει το 13ο και 14ομισθό.
  2. Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό και όλων των αντιασφαλιστικών – αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Σταδιακή αποκατάσταση όλων των συντάξεων. Καμία ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης. Καθιέρωση συστήματος κοινωνικής ασφάλισης που θα εγγυάται αξιοπρεπή διαβίωση για τους συνταξιούχους, όπως ορίζει το Σύνταγμα.
  3. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, για να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά (Παιδεία, Υγεία, Αυτοδιοίκηση, Ασφαλιστικά Ταμεία, Κοινωνικές Υπηρεσίες κτλ). Κατάργηση της ελαστικής, ενοικιαζόμενης και εκ περιτροπής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Όχι στις απολύσεις συμβασιούχων συναδέλφων.
  4. Επέκταση, αύξηση και μη περικοπή από κανέναν εργαζόμενο του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, που το λαμβάνει σήμερα. Επέκταση του θεσμού των Βαρέων – ανθυγιεινών στο Δημόσιο με ευνοϊκές ρυθμίσεις στα όρια συνταξιοδότησης και το χρόνο εργασίας. Λήψη μέτρων Υγιεινής και Ασφάλειας στους εργασιακούς χώρους.
  5. Να σταματήσει η φορολογική επιδρομή και η καταλήστευση του εισοδήματός μας. Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ. Μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ στο 15%.
  6. Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων οργανισμών, κοινωνικών υπηρεσιών και στην εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών. Όχι στην εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας στο Υπερταμείο. Αύξηση των κοινωνικών δαπανών για Υγεία, Παιδεία, ασφάλιση, κοινωνική προστασία και περιβάλλον.
  7. Κανένας πλειστηριασμός λαϊκής κατοικίας και περιουσίας, για τους εργαζόμενους που αποδεδειγμένα αδυνατούν να πληρώσουν.
  8. Κατάργηση της διάταξης για το 50%+1 για τη λήψη απόφασης για απεργία. Θα καταργήσουμε στην πράξη την τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας.
  9. Κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων.
ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΟ
 το Σάββατο 7 του Σεπτέμβρη, ώρα 18:00, στο Άγαλμα Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.

Για την Εκτελεστική Γραμματεία
του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Κοζάνης

ΠΟΕ-ΟΤΑ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2019


Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΕ-ΟΤΑ ΕΝ'ΟΨΕΙ ΔΕΘ

  1. Την ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 5 και 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019, θα πραγματοποιηθούν από συνδικαλιστικά στελέχη της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. περιοδείες, επισκέψεις και συναντήσεις σε χώρους εργασίας της Κεντρικής Μακεδονίας και του Νομού Θεσσαλονίκης, προκειμένου οι εργαζόμενοι να ενημερωθούν για το Πρόγραμμα Δράσης και το πλαίσιο αιτημάτων της Ομοσπονδίας, αλλά και να συζητηθούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι, καθώς επίσης και να οργανωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η μαζική συμμετοχή τους στο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ της Δ.Ε.Θ.
Για το σκοπό αυτό, χθες, ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019, στις 7.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη των Μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων-Μελών της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. στο Νομό Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα της Ένωσης Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης (Ε.Δ.Ο.Θ.).
  1. Το ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019, στις 6.00 το απόγευμα, οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα συμμετέχουν μαζικά στο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ των Συνδικάτων, στο Άγαλμα Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.

Απόσπασμα από συνέντευξη-αυτοκριτική του πρώην υπ. Εσωτερικών κου Βερναρδάκη

ΠΗΓΗ
απόσπασμα από την συνέντευξη -αυτοκριτική του πρώην αναπληρωτή Τπ. Εσωτερικών και πρώην υπ. Επικρατείας για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Χριστόφορου Βερναρδάκη

"Δεν προχωρήσαμε στον συνολικό χωρικό μετασχηματισμό της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, παρά μόνο σημειακά, αφήνοντας άθικτο το πιο συγκεντρωτικό αυτοδιοικητικό σύστημα σε όλη την Ευρώπη.

7. Δεν προχωρήσαμε στον συνολικό χωρικό μετασχηματισμό της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, παρά μόνο σημειακά, αφήνοντας άθικτο το πιο συγκεντρωτικό αυτοδιοικητικό σύστημα σε όλη την Ευρώπη.
8. Δεν προχωρήσαμε σε μια συνολική αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης. Δεν προχωρήσαμε στην κατάργηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, με αποτέλεσμα να διαιωνίσουμε έναν σκληρό πυρήνα διοικητικού ανορθολογισμού και, σε πλείστες περιπτώσεις, διαφθοράς.
9. Δεν προχωρήσαμε έγκαιρα στην καθολική ενεργοποίηση του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών*. Η δική μας διστακτικότητα στη μείζονα αυτή μεταρρύθμιση επέτρεψε στο σημερινό «επιτελικό κράτος» της Ν.Δ. να επιβάλει τον πιο ασφυκτικό κομματικό έλεγχο στο κράτος. Αντιθέτως, όπου η δική μας πολιτική εφαρμόστηκε (π.χ. στην περίπτωση επιλογής γενικών διευθυντών και διευθυντών) η Ν.Δ. δεν τόλμησε να την αγγίξει, γνωρίζοντας την καθολική αντίδραση που θα συναντούσε η κατάργηση του συστήματος επιλογής στελεχών που είχαμε θεσμοθετήσει.
10. Δεν καταφέραμε να λειτουργήσουμε ένα κεντρικό όργανο ελέγχου της εφαρμογής των πολιτικών κατευθύνσεων του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα ήταν πράγματι η αναπαραγωγή φαινομένων «υπουργείων-φέουδων», όπου οργανωμένα διοικητικά συμφέροντα κατάφερναν συχνά να υπερκεράσουν την πολιτική ηγεσία και να την ενσωματώνουν στις επιδιώξεις τους. Είναι ίσως το πιο απτό παράδειγμα «κυβερνητισμού» που αντιμετώπισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα. Θα επισημάνω χάριν παραδείγματος την περίπτωση των πρώην στρατοπέδων που θα έπρεπε να αποδοθούν σε δημόσια χρήση και να καταστούν αναπτυξιακό εργαλείο και για τα οποία υπήρξε συστηματική παρεμπόδιση και εν τέλει ακύρωση της κυβερνητικής πολιτικής.
11. Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο. Παρά το γεγονός ότι έγιναν τεράστια βήματα στον εργασιακό τομέα (αποκατάσταση χρόνιων αδικιών, μόνιμες θέσεις εργασίας στην καθαριότητα των δήμων, μονιμοποίηση των εργαζομένων στη Βοήθεια στο Σπίτι, αποκατάσταση εργολαβικών εργαζομένων), παρέμειναν εκκρεμότητες συμβασιούχων και εργολαβικών εργαζομένων, κυρίως στις επιχειρήσεις και στους εποπτευόμενους οργανισμούς του Δημοσίου."

*το μητρώο στελεχών δημόσιας διοίκησης καταργήθηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση Κυρ. Μητσοτάκη

ΥΠΕΣ: Προανήγγειλε μείωση αριθμού συμβασιούχων κατά 9.000-Στο στόχαστρο καθαριότητα, σίτιση, φυλαξη

ΠΗΓΗ

(Σχόλιο: έχουμε την 2η μεγαλύτερη αναλογία αστυνομικών- πληθυσμού στην Ευρώπη. Είναι "λογικό"  λοιπόν να προκηρύσσονται θέσεις "ειδικών φρουρών" (ουσιαστικά αστυνομικοί με ελάχιστη εκπαίδευση) παρά να καλύπτονται με μόνιμο προσωπικό ανάγκες παιδείας, κοινωνικής πρόνοιας, εκπαίδευσης κ.ο.κ. ). Προφανώς για τις βλάβες, την προσχολική αγωγή, την νοσηλεία θα φροντίζουν ειδικοί φρουροί.


Την άμεση μείωση του αριθμού των συμβασιούχων σε φορείς του δημοσίου αλλά και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με προτεραιότητα καθαριότητα, σίτιση και φύλαξη, προανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, με συνέντευξη του στον ΣΚΑΙ, προκαλώντας την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.
Συγκεκριμένα ο κ. Θεοδωρικάκος αφού πρώτα ανέφερε ότι έχουν αυξηθεί κατά κατά 9.000 ανθρώπους και έχου φτάσει τους 57.000, οι συμβασιούχοι στις δημόσιες υπηρεσίες στην συνέχεια τόνισε χαρακτηριστικά, ότι η κυβέρνηση θα νομοθετήσει ώστε να «τηρήσουμε τη συμφωνία και τον αριθμό 48.000 συμβασιούχων που έχουμε με τους Θεσμούς».
Συγκεκριμένα σημείωσε:
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δεσμευτεί, είναι αποφασισμένη και είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών να το νομοθετήσει αυτό, να το φέρει στη Βουλή για νομοθέτηση. Θα υπάρξει κεντρικός προγραμματισμός όχι μόνο των τακτικών προσλήψεων, όπου έχουμε ζητήσει ήδη απ’ όλα τα υπουργεία και όλους τους δημόσιους φορείς τον προγραμματισμό, ποιες είναι οι ανάγκες τους ώστε μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών να δουμε τι δυνατότητες υπάρχουν και τι θα προγραμματίσουμε να κάνουμε, με βάση τις οδηγίες του Πρωθυπουργού. Το ίδιο ακριβώς πράγμα θα γίνεται και με το έκτακτο προσωπικό. Διότι πίσω από τη λέξη έκτακτο προσωπικό συνήθως σε αυτή τη χώρα κρυβόντουσαν οι πελατειακές λογικές. Λοιπόν, δεν γίνεται αυτό το πράγμα, υπάρχει κεντρικός προγραμματισμός και για το έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξαναξεφύγουμε. Θέλω να πω σε αυτό το σημείο, ότι σε επόμενους μήνες, καθώς θα δοθούν οι στατιστικές του Ιουλίου και του Αυγούστου, θα πρέπει να περιμένετε μια δραματική αποκλιμάκωση του αριθμού που σας είπα. Θέλω να είμαι πάρα πολύ δίκαιος. Θα φύγουν από τη μέση καταρχήν οι πολλές χιλιάδες αναπληρωτές των σχολείων, οι οποίοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν έχουν σύμβαση. Ξαναπροσλαβάνονται από τον Σεπτέμβριο, αλλά από τον Σεπτέμβριο θα ξαναγυρίσουμε σε μεγάλους αριθμούς καθώς θα ξαναπροσληφθούν οι άνθρωποι για να πάνε να εργαστούν στα σχολεία τους. Άρα θα πρέπει να ισορροπήσουμε  και να τηρήσουμε τη συμφωνία και τον αριθμό 48.000 που έχουμε με τους Θεσμούς»….
Ερώτηση: Έχω πολλά ερωτήματα γιατί αυτό που είπατε πριν μου έκανε εντύπωση, ότι είναι 9.000 άνθρωποι η υπέρβαση των εκτάκτων. Από τις 48.000 πήγαμε στις 57.000. Έχετε εικόνα που είναι αυτοί; Σε ποιες Υπηρεσίες;
Aπάντηση: Σε πολλές Υπηρεσίες. Πρόκειται για συμβασιούχους διαφόρων κλάδων που αφορούν τα πάντα: καθαριότητα, σίτιση, φύλαξη, πραγματικές έκτακτες ανάγκες κ.λπ. Και μάλιστα την ίδια στιγμή που ήταν προγραμματισμένες προσλήψεις τακτικού προσωπικού, οι οποίες δεν γίνονταν. Αυτό είχε παρατηρηθεί και στον χώρο της υγείας, που προτιμήθηκε να προσληφθούν επικουρικοί γιατροί συμβασιούχοι, παρά μόνιμο προσωπικό.  Θα μελετήσω πλήρως αυτή την κατάσταση και θα δώσουμε τα στοιχεία, θα υπάρξει απόλυτη διαφάνεια, δεν πρέπει κανείς να έχει καμία αμφιβολία σε αυτό, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα μπει τάξη σε αυτό το θέμα. Εμείς θα τηρήσουμε τις συμβάσεις, θέλω να είμαι ξεκάθαρος και προς τους εργαζόμενους, δεν θέλουμε να φερθούμε με άδικο τρόπο αλλά από εκεί και πέρα πρέπει να μπει ένας προγραμματισμός και θα μπει προγραμματισμός και στο έκτακτο προσωπικό προκειμένου να μην ξανασυμβούν τέτοιου είδους πολιτικές, οι οποίες σε τελική ανάλυση, είναι σε βάρος της κοινωνίας.

Ταυτόχρονα με ανακοίνωση του, το ΥΠΕΣ επικαλούμενο επίσημα στοιχεία:
Αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr τα μηνιαία στοιχεία εξέλιξης της απασχόλησης του προσωπικού του δημόσιου τομέα (τακτικό και έκτακτο) για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατηγορία του έκτακτου προσωπικού που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ξεπερνάει τον Ιούνιο τις 57.000 και παρατηρείται, τον συγκεκριμένο μήνα, αύξηση κατά 5.155 προσλήψεις σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του Μαρτίου 2019.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το όριο των προσλήψεων για την κατηγορία του έκτακτου προσωπικού που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τον αντίστοιχο μέσο όρο του έτους 2016 δηλαδή 47. 584, ενώ στην τελευταία έκθεση της ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνεται η ανάγκη μείωσης της συγκεκριμένης κατηγορίας κατά 1.550 εντός του 2019, έχοντας υπόψη μόνο τα έως τότε ανακοινωμένα στοιχεία .
Στο πλαίσιο της αρχής της διαφάνειας, η ανάρτηση των προαναφερόμενων στοιχείων κάθε μήνα αποτελεί υποχρέωση της χώρας, ενέργεια η οποία εσκεμμένα παραλήφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Παρακολούθηση Σχολικής Επίδοσης Τέκνων

Οι υπηρεσίες υποχρεούνται να διευκολύνουν τους υπαλλήλους που έχουν τέκνα τα οποία παρακολουθούν μαθήματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να επισκέπτονται το σχολείο των παιδιών τους, με σκοπό την παρακολούθηση της σχολικής τους επίδοσης. (άρθρο 60 παρ.6 Ν.3584/2007)

Αν και οι δύο γονείς είναι δικαιούχοι, λαμβάνουν από κοινού την άδεια, η διάρκεια της οποίας και για τους δυο δεν μπορεί να υπερβεί το συνολικό αριθμό των ημερών, όπως αυτός καθορίζεται στην παράγραφο 2 της υπ' αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β') απόφασης ΥΠΕΣΔΔΑ. Στην περίπτωση αυτή για τη χορήγηση της άδειας, ο γονέας υπάλληλος πρέπει να υποβάλει κάθε φορά στην υπηρεσία του σχετική αίτηση, δηλώνοντας συγχρόνως υπεύθυνα, πόσες ημέρες ή ώρες της δικαιούμενης από κοινού άδειας έχει κάνει ήδη χρήση ο άλλος γονέας στην υπηρεσία που εργάζεται. Η υπηρεσία δύναται να ελέγχει την εγκυρότητα της ανωτέρω δήλωσης.
Η άδεια χορηγείται στο γονέα-υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι.

Σε περίπτωση διάστασης, διαζυγίου ή γέννησης τέκνου χωρίς γάμο των γονέων του, η άδεια χορηγείται στο γονέα υπάλληλο που έχει την επιμέλεια του τέκνου. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Η άδεια δεν χορηγείται στο γονέα-υπάλληλο μετά την ενηλικίωση του τέκνου του. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Η άδεια χορηγείται και στους γονείς-υπαλλήλους που το τέκνο τους είναι εγγεγραμμένο σε παιδικό σταθμό υπό την προϋπόθεση ότι ο σταθμός εφαρμόζει πλήρες πρόγραμμα νηπιαγωγείου. Σε κάθε περίπτωση το τέκνο πρέπει να έχει την προβλεπόμενη από το νόμο ηλικία για να παρακολουθεί την υποχρεωτική εκπαίδευση. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 «η πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρέχεται στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία. Τα νηπιαγωγεία μπορούν να εντάσσονται και σε κέντρα, στα οποία λειτουργούν μαζί με κρατικούς σταθμούς (παιδικά κέντρα).»
Βάσει δε της παρ. 1 του άρθρου 73 του Ν. 3518/2006, η παρακολούθηση προγραμμάτων σε νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών.Η φοίτηση όσων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών είναι υποχρεωτική.
Συνεπώς, έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, η άδεια για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των τέκνων χορηγείται και στο γονέα υπάλληλο που το τέκνο του είναι εγγεγραμμένο σε νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό που εφαρμόζει πρόγραμμα νηπιαγωγείου, και είναι τεσσάρων (4) ετών ή συμπληρώνει την ηλικία αυτή την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής, δεδομένου ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εντάσσεται και το νηπιαγωγείο, το οποίο διαρκεί δύο (2) έτη. (ΥΠΕΣ ΔΙΔΑΔ/Φ.51/ 590 /οικ. 14346/29.05.2008)

Δείτε και την εγκ. ΥΠΕΣΔΔΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.35.14/916/οικ.4084/15.02.2007: Νέος Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και την εγκ. ΥΠΕΣΔΔΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.51/538/12254/14.05.2007

Οι διατάξεις των άρθρων 54 έως και 60 και 65 έως και 67 του Ν.3584/2007 όπως ισχύουν, έχουν εφαρμογή και για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. (άρθρο 177 παρ. 1 του Ν.3584/2007) (άρθρο 2 παρ. 1 της ΣΣΕ της ΠΟΕ ΟΤΑ 2018 ΠΚ 15/06.08.2018) (άρθρο 2 παρ.1 ΣΣΕ ΠΟΠ-ΟΤΑ 2018 ΠΚ 17/05.10.2018)

Πράξη χορήγησης άδειας σε υπαλλήλους για παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των παιδιών τους στην προωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

II. Διάρκεια και χρονική περίοδος χορήγησης αδείας

Η συνολική διάρκεια της δικαιούμενης άδειας καθορίζεται ως εξής:
α) Ο γονέας-υπάλληλος που έχει ένα (1) τέκνο, το οποίο παρακολουθεί μαθήματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δικαιούται άδεια έως τέσσερις (4) ημέρες το έτος.
β) Ο γονέας-υπάλληλος που έχει δύο (2) τέκνα και άνω, τα οποία παρακολουθούν μαθήματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δικαιούται έως πέντε (5) ημέρες το έτος. Σε περίπτωση που τα τέκνα παρακολουθούν μαθήματα σε ιδρύματα διαφορετικής εκπαιδευτικής βαθμίδας, η δικαιούμενη άδεια αυξάνεται κατά μία (1) ημέρα. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Η άδεια χορηγείται καταρχάς για ορισμένες ώρες και σε εξαιρετικές περιπτώσεις για ολόκληρη την ημέρα, σε καμιά όμως περίπτωση πάνω από μία ημέρα συνεχώς.
Ο συνολικός χρόνος της άδειας δεν εξαντλείται υποχρεωτικά. Τυχόν υπόλοιπο που δεν έχει ληφθεί δεν μεταφέρεται στο επόμενο έτος, ούτε καταβάλλεται αποζημίωση στον υπάλληλο. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Στο έγγραφο Υπ. Εργ. & Κοιν. Ασφ. 23909/761/08.11.2012 με το οποίο όμως δίνονται διευκρινίσεις για τον ιδιωτικό τομέα, επισημαίνεται ότι η ευχέρεια χορήγησης της άδειας αυτής σε ώρες, σημαίνει ότι διατηρείται το δικαίωμα του εργαζόμενου, αθροίζοντας τις ώρες αυτές μέχρι ο γονέας να εξαντλήσει τον συνολικό αριθμό των ημερών που δικαιούται για κάθε παιδί.

Η άδεια δεν χορηγείται σε περιόδους που τα ιδρύματα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν διακοπές εργασίας. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)


III. Δικαιώματα-προστασία δικαιούχων

Η εν λόγω άδεια είναι με πλήρεις αποδοχές και ο χρόνος αυτής λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας. (ΔΙΔΑΔ/Φ.53/1222/οικ. 20561/09.08.2007 (ΦΕΚ 1613/17.08.2007 τεύχος Β' απόφαση ΥΠΕΣΔΔΑ)

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Τι ισχύει για την ανανεώση συμβάσεων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς μέσω ΕΣΠΑ

ΠΗΓΗ
(Η δημοσίευση είναι από 14/09/2016)

Εγκύκλιο για την ανανέωση ή παράταση συμβάσεων ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου ευρωπαϊκού προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΣΔΑ, οι ανανεώσεις ή παρατάσεις των συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων ή έργων που χρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από διεθνείς οργανισμούς ή ερευνητικών προγραμμάτων ή προγραμμάτων τεχνικής βοήθειας ή για την εκπλήρωση υποχρεώσεων από συμβάσεις με διεθνείς οργανισμούς εξαιρέθηκαν από την έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, και πραγματοποιούνται πλέον με απόφαση των αρμοδίων για την πρόσληψη οργάνων, με τη λήξη των προηγούμενων συμβάσεων.
Με τον τρόπο αυτό επετεύχθη η άμεση ανανέωση/παράταση των συμβάσεων, η οποία είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη υλοποίηση των προγραμμάτων και την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών στους ωφελούμενους από ήδη καταρτισμένο και έμπειρο προσωπικό, αλλά και την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων, ενώ ταυτόχρονα αποσυμφορήθηκε σημαντικά και η Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, με τη διάταξη να αφορά τόσο τους ΟΤΑ (δήμοι, δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, δημοτικά ιδρύματα, Σύνδεσμοι ΟΤΑ, Περιφέρειες), όσο και τα ΝΠΙΔ της Αυτοδιοίκησης (επιχειρήσεις) που υλοποιούν τέτοιου είδους προγράμματα.

Επίσης έχουν επέλθει οι εξής αλλαγές στη διαδικασία των ανανεώσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής»:
Η άρνηση ανανέωσης σύμβασης απασχολουμένου γίνεται εφεξής μόνο με την επίκληση σπουδαίου λόγου κατά την κείμενη νομοθεσία. Συνεπώς, εκ του νόμου θεωρείται κανόνας η ανανέωση του συνόλου των σχετικών συμβάσεων, άνευ ετέρου, ενώ μόνο κατ' εξαίρεση, για σπουδαίο λόγο και με ειδική διαδικασία επιτρέπεται η μη ανανέωσή τους. Έτσι, ενώ για την ανανέωση όλων των συμβάσεων απαιτείται απόφαση μόνο του αρμοδίου μονομελούς οργάνου, στην περίπτωση μη ανανέωσης των συμβάσεων ακολουθείται η εξής διαδικασία: Εάν το πρόγραμμα υλοποιείται από το δήμο, η απόφαση περί μη ανανέωσης λαμβάνεται από το οικείο δημοτικό συμβούλιο με συγκεκριμένη και ρητώς αναγραφόμενη αιτιολογία. Εάν το πρόγραμμα υλοποιείται από ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ, την ειδικά αιτιολογημένη απόφαση λαμβάνει το διοικητικό συμβούλιο του νομικού προσώπου, η οποία εγκρίνεται εν συνεχεία από το οικείο δημοτικό συμβούλιο.
Πάραλληλα προβλέπεται λόγω ότι το εν λόγω πρόγραμμα βρίσκεται σε μεταβατική φάση, καθώς έχει μεταβληθεί η διαδικασία ένταξης ωφελουμένων, και παρέχει στους φορείς, ΟΤΑ και ΝΠΙΔ αυτών, το απαραίτητο χρονικό διάστημα προκειμένου να καθορίσουν επακριβώς τις ανάγκες τους σε προσωπικό σύμφωνα με τα εξυπηρετούμενα βρέφη, νήπια κ.λπ. Ειδικότερα, ακόμα και αν οι ανανεώσεις/παρατάσεις των συμβάσεων των εργαζομένων δεν πραγματοποιήθηκαν εντός της ταχθείσας προθεσμίας, σε περίπτωση που η ημερομηνία λήξης των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των εργαζομένων στο πλαίσιο των προγραμμάτων απέχει λιγότερες από τριάντα εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία ανανέωσης και έναρξης των νέων συμβάσεων, δεν εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες από την κείμενη εργατική νομοθεσία κυρώσεις (π.χ. για τη μη εγγραφή στο Πρόγραμμα ΕΡΓΑΝΗ ή τη μη εγγραφή στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ). Στην περίπτωση αυτή, όλες οι συνέπειες της ανανέωσης των ως άνω συμβάσεων επέρχονται αναδρομικά από την επομένη της λήξης των προηγούμενων.
Υπενθυμίζεται για άλλη μια φορά ότι οι φορείς, υποχρεούνται σε κάθε περίπτωση να ενημερώνουν για κάθε πραγματοποιούμενη ανανέωση/παράταση τα μέλη της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει αλλά και τη Δ/νση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση του ακριβούς αριθμού των απασχολουμένων.

Επίσης, οι ΟΤΑ υποχρεούνται στη δημοσίευση των ανανεώσεων/παρατάσεων των συμβάσεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με έναρξη όμως ισχύος των ανανεώσεων/παρατάσεων, τη λήξη των προηγούμενων συμβάσεων, και όχι την ημερομηνία δημοσίευσης. Τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ δεν υποχρεούνται σε δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Όταν οι "λαγοί" της κάθε κυβέρνησης δείχνουν τις πραγματικές προθέσεις

"Ανοίγουν τα σχολεία στη Σουηδία και είναι όλα δωρεάν.
Το δωρεάν συμπεριλαμβάνει γεύματα,σχολικά είδη.
Κάθε μαθητής στη βασική εκπαίδευση κοστίζει 10800 ευρώ το χρόνο.(640 για γεύματα&460 για σχολικά είδη.)
Πληρώνει η αυτοδιοίκηση από τους φόρους που εισπράττει.
Και στα δικά μας."   Γιώργος Κύρτσος : (Ευρωβουλευτής ΝΔ) 

σχόλιο: 
Η μόνιμη επανάληψη της σκέψης και άποψης Στέφανου Μάνου από το μακρινό 1991: να πάνε τα σχολεία στους δήμους και οι δήμοι να μην λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση παρά τους φόρους της περιοχής τους (φπα, ενφια, εισοδήματος). Πανέξυπνο. Έτσι οι πλούσιοι δήμοι θα έχουν φοβερά σχολεία και οι επαρχιακοί ορεινοί-απομακρυσμένοι-φτωχοί δήμοι (δεν είναι όλοι οι δήμοι Αράχωβα) απλά δεν θα έχουν λάδι για το καντήλι.  
                                                                                                                         Ιωσήφ Μιχαηλίδης 

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΠΟΤΑ ΣΤΟΝ ΕΦΚΑ-ΟΓΑ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ

Κοζάνη        19.06 .2019                  Αρ.  Πρωτ.   44
  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Ο.Τ.Α.           Ν.  ΚΟΖΑΝΗΣ         
            --------------------        
Ταχ. Δ/νση           : Ζαφειράκη    6                                                                               
            ΠΡΟΣ:
       ΕΦΚΑ-ΟΓΑ
                                              
                                                  
             

Ταχ. Κώδικας     : 501 00 ΚΟΖΑΝΗ                                                  
Τηλέφωνο-FAX : 2461037179                                                                                          
e-mail: sypota@yahoo.gr
www.edkozanis.blogspot.gr
ΘΕΜΑ: ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ ΕΦΚΑ ΟΓΑ
Αγαπητοί συνάδελφοι
Πολλά μέλη του συλλόγου μας εκτελούν και καθήκοντα ανταποκριτών ΟΓΑ. Μεταξύ αυτών είναι  και  συνάδελφοι που υπηρετούν στον Δήμο Σερβίων-Βελβεντού.
Ο δήμος  Σερβίων-Βελβεντού είναι ο μόνος  ηπειρωτικός δήμος που διασπάται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4600/2019.
Οι συνάδελφοι  μας –ανταποκριτές ΕΦΚΑ-ΟΓΑ  θα  ήθελαν να γνωρίζουν εάν:
-πρέπει να επανατοποθετηθούν σαν ανταποκριτές ΟΓΑ και εάν πρέπει να γίνει νέο αίτημα/διαδικασία ή ότι άλλο από τον υφιστάμενο δήμο ή από τους νέους δήμους Σερβίων και Βελβεντού που θα δημιουργηθούν στις 01.09.2019.
-εάν θα υπάρχουν οι ίδιες νέες θέσεις ανταποκριτών και εάν είναι εύκολο να μας αποσταλεί το πλήθος των υφιστάμενων  θέσεων ανταποκριτών του υφιστάμενου δήμου Σερβίων-Βελβεντού .
Σας  ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την ανταπόκριση
Για τον Σ.Υπ.ΟΤΑ Ν.Κοζάνης

Ο πρόεδρος

Ιωσήφ Μιχαηλίδης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΕ-ΟΤΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ


Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2019
                                                                                 Αριθμ. Πρωτ.: 476


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Με αιφνίδια άτυπη προφορική Ανακοίνωση, συνάδελφοι εργαζόμενοι Ι.Δ.Ο.Χ. (Ε.Σ.Π.Α.) που εργάζονται στις Δομές των Παιδικών Σταθμών Αγρινίου (Μέλη του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου), ενημερώθηκαν ότι από τους συνολικά 31 εργαζόμενους που έχουν προσληφθεί, θα απασχοληθούν μόνο οι 19, με το πρόσχημα της έλλειψης χρηματοδότησης. Ο Πρόεδρος του Νομικού Προσώπου ΚΟΙ.ΠΑ., χωρίς καμία άλλη συζήτηση ή ενημέρωση προηγουμένως, ανακοίνωσε ουσιαστικά ότι ο Δήμος Αγρινίου θα απολύσει 12 εργαζόμενους των Παιδικών Σταθμών που απασχολούνται μέσω του Προγράμματος Ε.Σ.Π.Α. «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» για το σχολικό έτος 2019-2020.
Είναι αξιοσημείωτο  ότι,  στις δομές που υπάγονται στα Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. των Ο.Τ.Α., την ειδικά αιτιολογημένη απόφαση για την ανανέωση ή μη της σύμβασης λαμβάνει αντίστοιχα το Διοικητικό Συμβούλιο του Νομικού Προσώπου, κατόπιν έγκρισης του Δημοτικού Συμβουλίου του οικείου Ο.Τ.Α. Συνεπώς, η καταγγελία του Σωματείου ότι αναρμόδια ο Πρόεδρος της ΚΟΙ.Π.Α. αναφέρεται και μάλιστα προφορικά, σε ανανέωση ή μη συμβάσεων ευσταθεί. Επίσης, αφού δεν έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία είναι απαράδεκτο να προτρέπονται οι συνάδελφοι να εγγραφούν στα Μητρώα Ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.; Ακόμη, είναι απορίας άξιο  πόθεν προκύπτει ότι δεν φτάνει η όποια χρηματοδότηση για την μισθοδοσία των εργαζομένων Ι.Δ.Ο.Χ. (Ε.Σ.Π.Α.).
Εξάλλου, οι διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 114 του Ν.4623/2019 προβλέπουν: «οι Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα, εφόσον η χρηματοδότηση της Δράσης (Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής) δεν επαρκεί για την κάλυψη  των δαπανών  μισθοδοσίας και  ασφαλιστικών εισφορών του προσωπικού τους, που απασχολείται σε αυτή με συμβάσεις  εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τους ετήσιους κύκλους 2016-2017, 2017-2018,2018-2019 και 2019-2020,  καλύπτουν τις δαπάνες αυτές από κάθε είδους τακτικά ή έκτακτα ανειδίκευτα έσοδα τους».
 Όλα τα παραπάνω δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά  για το μέλλον των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Αγρινίου αλλά και για τις θέσεις εργασίας των συναδέλφων μας του ΚΟΙ.ΠΑ.
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. τάσσεται στο πλευρό των εργαζομένων σε αυτόν τον αγώνα για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους και καλεί την Διοίκηση του Δήμου να ανακαλέσει κάθε ενέργεια για απολύσεις εργαζομένων του Προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής».
Δηλώνουμε απερίφραστα στην Διοίκηση του Δήμου  Αγρινίου ότι δεν θα επιτρέψουμε να γίνει καμία απόλυση εργαζομένου και θα μας βρουν μπροστά τους σε οποιαδήποτε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και κατάργησης του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα των Παιδικών Σταθμών.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
Ο Πρόεδρος                                                                             Ο Γεν. Γραμματέας

Νίκος Τράκας                                                                         Βασίλης Πετρόπουλος