Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΑΝΩΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ

 Με τη διάταξη της παρ. 13 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4569/2018, ο νομοθέτης επέλυσε το ζήτημα της κατάταξης των μετατασσόμενων, από κατώτερη σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία, υπαλλήλων, θεσπίζοντας κανόνα, σύμφωνα με τον οποίο για τη μισθολογική κατάταξη των ανωτέρω υπαλλήλων προσμετράται το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαμβανόταν υπόψη για την, έως και τη μετάταξη, μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους. Η ως άνω διάταξη δεν αντίκειται στις θεσπιζόμενες από τα άρθρα 4 παρ. 1 και 4 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, καθόσον τελεί σε θεμιτή συνάφεια με τις επιλογές του θεσπιζόμενου με το ν. 4354/2015 ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α., των ν.π.δ.δ. και των ν.π.ι.δ. του δημοσίου τομέα, να αποσυνδεθεί η μισθολογική από τη βαθμολογική τους εξέλιξη και να εξαρτάται το ύψος του μισθού τους από την εκπαιδευτική κατηγορία και το μισθολογικό κλιμάκιο (Μ.Κ.) στο οποίο κατατάσσονται και εξελίσσονται με βάση τον συνολικό χρόνο της δημόσιας υπηρεσίας και της τυχόν αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας τους. Η δε υποκατάσταση ή συμπλήρωση από το παρόν Δικαστήριο των προαναφερόμενων κριτηρίων μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης των εν λόγω υπαλλήλων, ως συνέπεια της κήρυξης από αυτό ως αντισυνταγματικής της ως άνω διάταξης του άρθρου 25 παρ. 13 του ν. 4354/2015, υπερβαίνει τον οριακό έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων που δικαιούται να ασκεί κατά την άσκηση του προληπτικού ελέγχου των δαπανών, σεβόμενο τη θεμελιώδη αρχή της διάκρισης των λειτουργιών. Με τα δεδομένα αυτά και με βάση τα γενόμενα ανωτέρω δεκτά στη σκέψη 2, το Κλιμάκιο το μεν εσφαλμένα έκρινε αντισυνταγματική και ως εκ τούτου μη εφαρμοστέα τη διάταξη του άρθρου 25 παρ. 13 του 4354/2015, το δε πλημμελώς εφάρμοσε τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ανωτέρω νόμου δεχόμενο ότι αιτούσα μετά τη μετάταξή της στην Π.Ε. κατηγορία έπρεπε με βάση τη συνολική υπηρεσία της να καταταγεί στο 2ο και όχι στο 7ο Μ.Κ. της κατηγορίας αυτής. Ανακαλεί την Πράξη 256/2019 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 8/2020)

 

ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΣΝΕΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια: